رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 420117

ابتکار:‌می توانیم از تمامی دشواری هایی که به کشور تحمیل شده عبور کنیم

ساعت24-معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت : راهبرد مهم دولت دوازدهم اتکا به ظرفیت های مردمی است که مبتنی بر شبکه سازی سازمان های مردم نهاد دنبال می شود.

معصومه ابتکار
معصومه ابتکار روز سه شنبه در بازدید از طرح تاب آوری اجتماعی در شهرک صنعتی کرمان افزود : توان افزایی سازمان های مردم نهاد ، یکی از اهداف طرح ارتقای وضعیت زنان در کشور به شما می رود.

وی ادامه داد: راهبرد دولت دوازدهم این است که فضا برای دیده بانی سازمان های مردم نهاد، شنیدن صدای نقد، بیان خلأها، کمبودها و کاستی ها ایجاد شود.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد دلسوزانه و تخصصی کار می کنند تصریح کرد: مهمترین اقدام در این حوزه توان افزایی سازمان های مردم نهاد و شبکه سازی منطقه ای است.
ابتکار گفت: به توان نهادهای مدنی کشور امیدوار هستیم و معتقدیم با همراهی این سازمان ها می توانیم از تمامی دشواری هایی که به کشور تحمیل شده عبور کنیم.
وی فعالیت دفاتر تسهیلگری را بسیار خوب ارزیابی کرد و ادامه داد : این دفاتر عمق، نفوذ و اثرگذاری بسیار زیادی برای ایجاد امید و نشاط اجتماعی دارند و کار آنها بسیار ارزشمند است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: این معاونت برای بهبود وضعیت زنان و خانواده بر اساس برنامه ای مبتنی بر آمار صحیح تلاش می کند.
ابتکار افزود: در این راستا یک اطلس و نقشه راه تدوین شده است تا ارتقای سطح تاب آوری اجتماعی انجام و پس از آن سند ارتقای وضعیت زنان هر استان تدوین و اجرایی شود.
** تدوین سند وضعیت زنان استان کرمان در قالب 30 شاخص
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت : طرح تاب آوری اجتماعی به منظور ارتقای تاب آوری خانواده ها و کاهش آسیب‌ های اجتماعی اجرایی شده است.
فاطمه السادات حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 سازمان مردم نهاد در استان کرمان در اجرای طرح تاب آوری اجتماعی همکاری دارند، ادامه داد : در راستای اجرای طرح تاب آوری اجتماعی در ابتدا به تسهیلگران آموزش ها ارائه شده تا در هشت شهرستان کار خود را آغاز کنند.
وی اظهار داشت: آموزش مهارت های اجتماعی ویژه مناطق حاشیه ای و محروم در راستای اجرای طرح تاب آوری اجتماعی، در مرحله دوم اجرا شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ادامه داد : توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیز در حاشیه شهر کرمان اجرایی شده است.
حسینی یادآور شد: در سال جاری تدوین سند وضعیت زنان استان کرمان در قالب 30 شاخصه انجام شده تا بر اساس آن، مطابق با شرایط بومی برای حل مشکلات حوزه بانوان اقدام شود.
**دفاتر تسهیلگری به نهادهای پایدار محلی تبدیل شده است
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز گفت: کرمان از استان ‌های پیشرو در ایجاد دفاتر تسهیلگری است که با این اقدام زمینه اشتغال 60 نفر فراهم شده است.
زهرا موسی پور با اشاره به اینکه دفاتر تسهیلگری به نهادهای پایدار محلی تبدیل شده و بصورت مداوم فعالیت دارند اظهار داشت: اعضای دفاتر تسهیلگری جای پای محکمی در محلات دارند و نقش های تأثیرگذاری را اجرا می کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها