رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 420182

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: دولت در شرایط فعلی نمیتواند پاسخگوی همه نیازها باشد

ساعت24-آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان این که کمک به ایتام و مستمندان واجب کفایی است گفت: دولت در شرایط فعلی نمی تواند پاسخگوی همه نیازها باشد لذا باید مردم به میدان بیایند و در انجام کارهای خیر مشارکت داشته باشند.

آيت الله مکارم شيرازی
این مرجع تقلید روز سه شنبه در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان سازمان بهزیستی کشور، افزود: کارهای عمومی تنها با کمک عمومی امکان پذیر است.


وی با توصیه به لزوم شناسایی و دعوت از خیرین برای کمک به مددجویان، گفت: خیرین در گوشه و کنار جامعه زیاد هستند و الحمدلله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این افراد بیشتر هم شده اند و لازم است که از آنان دعوت شود تا در این کار که به نوعی جهاد فی سبیل الله هم می باشد مشارکت جدی داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین بعد از شنیدن گزارش فعالیت های انجام شده در سازمان بهزیستی، افزود: یکی از مشکل های جامعه ما این است که فعالیت ها و برنامه های انجام شده توسط دستگاه های مختلف در کشور به خوبی خبر رسانی و اطلاع رسانی نمی شود و مردم به خوبی در جریان این فعالیت ها قرار نمی گیرند.

وی بیان کرد: خیلی از مردم دلشان می خواهد ‌کمک کنند و در کارهای خیر و عام المنفعه مشارکت داشته باشند، اما جای مطمئنی را سراغ ندارند، لذا باید به روش های مختلف نیازها و کارهای انجام شده و کارهای بر زمین مانده، به مردم اطلاع رسانی شود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: بخشی از فعالیت های انجام شده و ماموریت های سازمان بهزیستی با کمیته امداد امام خمینی(ره) تداخل دارد و لازم است هر کدام از این نهادها قلمرو خود را از دیگری جدا کند، تا مردم بدانند که در هر موضوعی باید به کجا مراجعه کنند.

این مرجع تقلید رسیدگی به امور فرهنگی و دینی افراد تحت پوشش بهزیستی را مهم ارزیابی و بیان کرد: باید به همان نسبتی که به معیشت و خورد و خوراک و پوشاک افراد تحت تکفل این سازمان رسیدگی می شود به مسائل دینی و معنوی آنان نیز رسیدگی شده و برای آنان برنامه های دینی و فرهنگی نیز تدارک دیده شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها