رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 420238

هشدار فتا در استفاده شهروندان از فیلترشکن‌ها

ساعت24- رئیس پلیس فتا استان گفت: شهروندان در استفاده از پیام رسان‌های خارجی و فیلتر شکن‌ها دقت کنند.

div>
سرهنگ یادگار نژاد، رییس پلیس فتا کرمان با هشدار به شهروندان در خصوص استفاده از فیلتر شکن‌ها و پیام رسان‌های خارجی گفت:: استفاده از پیام رسان‌های بومی می‌تواند ضمن کاهش آسیب‌های فضای مجازی، به حفظ بنیان خانواده، گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلام و کاهش جرائم رایانه‌ای کمک کند.

وی افزود: سهولت ارتکاب جرم در این فضا، پنهان ماندن مجرمان، ویژگی‌های فضای مجازی و توسعه رسانه‌های دیجیتال کاربر محور و سطح پایین آگاهی کاربران از عوامل موثر در وقوع جرایم سایبری است.

وی یاد آور شد:استفاده کاربران ایرانی از پیام رسان‌های خارجی در چند سال اخیر، زمینه ساز بروز آسیب هایی، چون تغییر فرهنگ و افکار غربی، متزلل شدن بنیان خانواده، رشد جرایم رایانه‌ای شده است و در این خصوص استفاده از پیام رسان‌های بومی می‌تواند ضمن کاهش این آسیب ها، به حفظ بنیان خانواده، گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و کاهش جرایم رایانه‌ای کمک کند.

سرهنگ یادگارنژاد در خصوص استفاده از فیلترشکن توسط کاربران هشدار داد و گفت:هر فیلترشکن به محض اجرا روی سیستم، چندین پورت را جهت اجرای دستور باز می‌کند و همچنین هیچ کدام از شرکت‌های امنیتی، امنیت استفاده از فیلترشکن را تایید نکرده اند.

وی اظهار داشت: فیلترشکن ترفندی است برای دسترسی کامل به اطلاعات و فایل ها، اطلاعات حساس، امکان آلوه کردن سیستم به ویروس، امکان جمع آوری اطلاعات بانکی و دسترسی کامل به داده‌هایی که در شبکه مبادله می‌شود.

رئیس پلیس فتا کرمان با تاکید بر استفاده از پیام رسان‌های داخلی از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها