رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 420251

واگذاری قطعی سهام عدالت به مردم

ساعت 24- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:به دلیل ضعف نظارت دولت شاهد رشد ۷۰ درصدی قیمت کالاهای اساسی در کشور بودیم.

style="text-align:justify"> پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عصر سه شنبه در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید اظهار کرد:با تحریم‌های اقتصادی و تصمیمات ناصحیح شاهد افزایش قیمت ارز در کشور بودیم، به دنبال افزایش ارزش پول کشور هستیم، با وجود اینکه مجلس ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی به قیمت ارزان در سال جاری اختصاص داد، اما به دلیل ضعف نظارت دولت شاهد رشد ۷۰ درصدی قیمت این کالاها بودیم.

وی با اشاره به وضعیت بازار ارز اظهار کرد: با تغییر رئیس بانک مرکزی شاهد کنترل التهابات بازار ارز بودیم، ولی معتقد هستیم که باید قیمت ارز در کشور کاهش پیدا کند.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: به دنبال واگذاری قطعی سهام عدالت به مردم هستیم، سه میلیون تومان ارزش سهام هر نفر در زمان کنونی است و انتقال سهام عدالت می‌تواند یک مسکن برای مشکلات اقتصادی مردم در زمان کنونی باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نظام بانکی اظهار کرد: اصلاح این نظام یک ضرورت است و مراجع عظام تقلید بارها بر این مسئله تاکید داشتند.

وی ادامه داد: حذف ربح مرکب جزو مصوبات مجلس شورای اسلامی است که اکنون این مصوبه در شورای نگهبان است، کمیسیون تلفیق مجلس هم حذف ربح مرکب در بودجه سال ۹۸ را تصویب کرد.

پورابراهیمی افزود: قانون بانک مرکزی مربوط به سال ۵۱ بود، مجلس این قانون را اصلاح کرد تا استقلال بانک مرکزی حفظ شود و اقدامات این بانک براساس موازین شرعی باشد، تلاش می‌کنیم که طرح اصلاح قانون بانک مرکزی طی هفته‌های آتی به صحن مجلس بیاید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون مالیات ارزش افزوده اظهار کرد: این قانون مشکلات زیادی به وجود آورد و برای اصلاح آن در کمیسیون اقتصادی مجلس یک سال و نیم وقت گذاشتیم، اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده با حضور نمایندگان بخش خصوصی صورت گرفت.

وی ادامه داد: به دنبال نهایی کردن اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا در مجلس شورای اسلامی هستیم.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها