رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 420252

قطعنامه های کشوری علیه برخی کشورها در یو پی آر اقدامی سیاسی است

ساعت 24- سی و دومین نشست کار گروه بررسی دوره ای جهانی حقوق بشر (یو پی آر) شورای حقوق بشر از صبح روز دوشنبه اول بهمن در ژنو آغاز شد.

style="text-align:justify"> در این نشست که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، گزارش دوره ای ۱۴ کشور شامل نیوزیلند، افغانستان، شیلی، ویتنام، اروگویه، یمن، وانوئوتو، کومور، اسلواکی، اریتره، قبرس، جمهوری دومینکن و کامبوج مورد بررسی اعضای کار گروه قرار خواهد گرفت و نمایندگان کشورهای عضو و غیرعضو شورا ضمن مرور کارنامه حقوق بشری دولت های مورد بررسی، توصیه هایی برای بهبود وضعیت حقوق بشر در حوزه های مدنی - سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ارائه می کنند.

نشست جاری به عنوان اولین نشست کارگروه یو پی آر در سال ٢٠١٩ میلادی است که در چارچوب سومین دوره یو پی آر برگزار می گردد.

شایان ذکر است زمان بررسی سومین گزارش ملی جمهوری اسلامی ایران، ماه نوامبر ٢٠١٩ خواهد بود.

ساز و کار یو پی آر به عنوان یکی از مهم ترین ساز و کارهای شورای حقوق بشر برای بررسی برابر وضعیت حقوق بشر در کشورهای مختل است که اولین نشست آن در سال ٢٠٠٨ میلادی در شورای حقوق بشر سازمان ملل برگزار شد.

جمهوری اسلامی ایران از بنیانگذاران و حامیان اصلی تقویت ساز و کار مذکور در شورای حقوق بشر است. در هر دوره یو پی آر که چهار سال و نیم به طول می انجامد وضعیت حقوق بشر کلیه دولت ها به صورت یکسان و برابر مورد بررسی و ارزیابی گروه کاری قرار می گیرد.

جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن حمایت از ساز و کار یو پی آر، ارایه قطعنامه های کشوری علیه تعداد معدودی از کشورها را اقدامی سیاسی و غیرسازنده دانسته است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها