رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 420439

معاون پارلمانی رییس جمهوری: نمایندگان دولت هفته آتی با مجمع تشخیص درباره لوایح FATF جلسه مشترک دارند

ساعت24- معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: نمایندگان دولت هفته آینده با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص رفع ابهامات و ایرادات دو لایحه مربوط به FATF در جلسه مشترک شرکت می کنند و بسیار امیدواریم که این لوایح در مجمع تایید شود.

حسینعلی+امیری.jpg
laquo;حسینعلی امیری» امروز- چهارشنبه - در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سرنوشت دو لایحه مربوط به FATF اظهار داشت: این دو لایحه (لایحه کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی جرایم سازمان یافته - پالرمو ) هم اکنون روی میز اعضای مجمع تشخیص نظام و در حال بررسی است.

وی ادامه داد: این لوایح برای کشور از جهت مراودات مالی و ارتباطات بانکی با دیگر کشورها حیاتی است و بسیار امیدواریم که اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام این دو لایحه را تایید کنند.
امیری به جلسه هفته آینده با اعضای مجمع تشخیص مصلحت درخصوص این لوایح اشاره و تصریح کرد: مقرر شده که مسئولان ذیربط دولتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا کرده تا اگر اعضای مجمع سوالی و ابهامی در این خصوص دارند، پاسخگوی آنها باشند.

**دولت برای رفع ابهام لوایح FATF آماده است
امیری اضافه کرد: قبلا نیز به اتفاق اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی برای پاسخ به سوالات و ابهامات اعضای شورای نگهبان حضور پیدا کردیم و در مورد ابهامات این لوایح، به این شورا توضیح دادیم.
وی به حضور نمایندگان دولت در یکی از جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام در چند هفته قبل اشاره رکد و یادآور شد: در جلسه این مجمع هم این آمادگی کاملا برای مسئولان دولتی وجود دارد که اگر هر کدام از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام سوال، ابهام یا ایرادی درخصوص این لوایح دارند، ما پاسخگوی سوالات آنها خواهیم بود و خیلی امیدواریم این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت به تایید برسند.

**به جای «رجل سیاسی» از لفظ شخصیت استفاده شده است
معاون پارلمانی رییس جمهوری همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری، درخصوص تعریف «رجل سیاسی» افزود: از آنجایی که این بحث همیشه محل مناقشه بوده که آیا منظور از رجل مرد است یا زن؟ و این که تکلیف خانم ها در این بحث چیست؟، اظهار داشت: در این خصوص در لایحه جامع انتخابات به دو مورد برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اشاره شده است.
امیری ادامه داد: اولین موضوع این که برای این نامزدها در بحث رجل سیاسی، شرایط اختصاصی تعریف شده که تا حدودی عینی است و دیگر این که از لفظ «شخصیت» نیز استفاده شده که این امر موجب جلوگیری از تفسیرهای متفاوت در این خصوص می شود.
وی خاطرنشان کرد: در موضوع رجل سیاسی تا حدودی شفاف سازی صورت گرفته، معیارهای علمی نیز برای آن تعیین شده که امیدواریم با در نظر گرفتن این دو شرط، بحث «رجل سیاسی» دیگر مورد مناقشه قرار نگیرد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا دولت آمار بدهی های خود را در زمان تحویل بودجه 98 به مجلس ارائه کرده است یا خیر؟ نیز توضیح داد: وزارت امور اقتصادی و دارایی وضعیت شرایط مالی کشور را به مقامات و مراجع ذیربط، نه تنها در دولت بلکه در نظام جمهوری اسلامی اعلام می کند.
امیری درخصوص کلیات و قواعد مساله مطرح شده توضیح داد: تا جایی که به تکلیف قانونی دولت مربوط باشد، حتما دولت به این تکلیف عمل می کند، اما جزییات این موضوع را باید از آقای دکتر دژپسند وزیر اقتصادی و دارایی جویا شوید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها