رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 420473

مشکل اصلی آمریکا با ایران از نگاه امیر پوردستان

ساعت24-رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش گفت: مشکل اصلی استکبار جهانی با ایران ادبیاتی چون استقلال، آزادی و نفی سلطه پذیری است که انقلاب اسلامی با خود آورده است.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در همایش «۴۰ سال اقتدار ارتش» که عصر امروز در فرهنگسرای شفق برگزار شد با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: یکی از درس‌هایی که ایشان به ما می‌دهد، درس ولایتمداری است.

وی افزود: زمانی که به ناحق نگذاشتند امام علی(ع) بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) به حق خود یعنی خلافت بر جهان اسلام برسد، حضرت فاطمه (س) با تمام توان به دفاع از ایشان پرداخت و به دلیل همین دفاع از ولایت بود که به خانه ایشان حمله کردند.

امیر پوردستان پیروزی انقلاب اسلامی را یک شوک سیاسی برای آمریکا دانست و گفت: قبل از انقلاب کشور ما یکی از مهمترین اقمار آمریکا بود و مزیت‌های بسیاری برای آنها داشت به گونه‌ای که در مرزهای شمالی کشور رادار کار گذشته بودند و شوروی را رصد می‌کردند.

وی ادامه داد: آمریکا از طریق ایران بر آبراه استراتژیک تنگه هرمز و جریان نفت جهان تسلط داشت و ارتش ما وابسته و در خدمت آمریکا و ژاندارم منطقه بود.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی همه منافع از آنها گرفته شد به همین دلیل آنها به هر دری زدند تا دوباره به ایران بازگردند اما مشکل اصلی استکبار جهانی با ایران ادبیاتی چون استقلال، آزادی و نفی سلطه پذیری است که انقلاب اسلامی با خود آورده بود و به همین دلیل بلافاصه بعد از پیروزی انقلاب تلاش های براندازکننده آنان آغاز شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها