رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 420484

محسن رضایی: در زمینه اقتصادی همچنان دچار وابستگی خارجی هستیم

ساعت24- محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه کشور در حوزه دفاعی وابستگی های خود را قطع کرده است گفت: با این وجود همچنان اقتصاد کشور دچار وابستگی های خارجی است.

محسن رضایی.jpg
محسن رضایی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی جمعی از نیروهای انقلاب استان خوزستان در سالن جلسات مرکز علمی کاربردی اتاق اصناف اهواز اظهارداشت: وضعیتی که امروز در کشور، انقلاب را تهدید می کند و مهم ترین دغدغه ما نیروهای انقلابی محسوب می شود همین شرایط معیشتی و دردهای مردم است.

وی ادامه داد: این تهدید به هیچ وجه از سوی مردم نیست بلکه سوء استفاده کنندگانی هستند که با بهره برداری از مشکلات مردم تلاش دارند به کشور ضربه بزنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مرگ نیروهای انقلاب زمانی است که خود را از مردم و اسلام جدا کنند گفت: احساس مسئولیت عده ای کمرنگ شده است و این موضوع باعث شده تا برخی انقلاب و انقلابی ها را مسئول آن بدانند.

وی با اشاره به اینکه محاصره اقتصادی پیش از این قابل پیش بینی بود گفت: امروز در شرایط سخت پیش از پیروزی انقلاب و همچنین سال اول دفاع مقدس قرار داریم.

رضایی با تاکید بر اینکه اکنون جنگ اقتصادی آغاز شده است، عنوان کرد: این درحالی است که کشور در حوزه دفاعی کاملا خودکفا شده است و دشمن را تا سواحل مدیترانه عقب زده ایم اما در زمینه اقتصادی همچنان دچار وابستگی خارجی هستیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس با برشمردن شرایط اقتصادی کشور در دوران تحریم، افزود: شرایط اقتصادی امروز باعث ایجاد نگرانی های متعددی برای مردم شده است.

قصد ندارم در انتخابات کاندیدا شوم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وقت آن رسیده تا نیروهای انقلابی وارد میدان شوند و از پیشرفت یاس و نا امیدی در جامعه جلوگیری کنند.

رضایی گفت: من دوباره لباس سپاه را پوشیده ام و این حرف هایم به معنی این نیست که قصد کاندیدا شدن در انتخابات را داشته باشم و اگر دغدغه های اقتصادی نبود هیچ وقت از سپاه خارج نمی شدم.

وی یادآور شد: این کشور از سرمایه های بسیار زیادی برخوردار است که مهم ترین آن جوانان و مردمی هستند که سه هزار کیلومتر می روند تا از حرم حضرت زینب (سلام ا... علیها) دفاع کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اولین اقدامی که لازم است در حوزه اقتصادی انجام داد قطع وابستگی به خارج از کشور بخصوص آمریکا است، گفت: مانع اصلی ، اندیشه ها و تفکر آمریکایی است که کشور را به گداخانه تبدیل کرده است.

رضایی اظهارداشت: فناوری های مختلفی را می توانیم بسازیم و این موضوع نشان دهنده آن است که طی سال های گذشته اقدامات خوبی شده است اما باید تداوم داشته باشد.

افزایش ناامیدی در جامعه خوزستان

استاندار پیشین خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه نا امیدی در جامعه استان خوزستان به دلیل شرایط بد اقتصادی به شدت در حال افزایش است، گفت: این وضعیت در همه بخش های مختلف در حال رشد است.

سید جعفر حجازی تصریح کرد: این وضعیت تا جایی ادامه دارد که به مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از سوی دولت پاسخی داده نمی شود.

وی تصریح کرد: حفظ و نگهداری نیروهای متخصص و توانمند به ویژه چهره های علمی بسیار سخت شده و دلیل آن کاهش توجهات دولت مرکزی به استان است.

وی با اشاره به حضور کمرنگ مدیران اسبق و فعلی خوزستانی در دولت، یادآور شد: همین امر باعث شده تا توجهات به این استان کمتر باشد.

رئیس بنیاد برکت خوزستان همچنین به ظرفیت تعداد 18 نماینده استان مجلس شورای اسلامی و 6 نماینده در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: با وجود تعداد بالای نمایندگان ، مردم انتظار ارتباط بهتر و بیشتری با دولت را دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها