رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 420564

روغن زیتون فشار و قند خون را کاهش میدهد

ساعت24 -متخصصان تغذیه به دلیل وجود مزایای زیاد روغن زیتون، مصرف این روغن را بسیار توصیه می‌کنند.

روغن زيتون
همانطور که می‌دانید الگوی تغذیه گیاهی از سوی متخصصان تغذیه به شدت مورد تحسین قرار گرفته است. از طرفی زیتون گیاهی است که روغن آن به طور گسترده به عنوان یکی از ترکیبات کلیدی رژیم مدیترانه‌ای توصیه می‌شود.

براساس گزارش «مدیکال‌دیلی»، یکی از برجسته‌ترین مزایای روغن زیتون، بهبود سلامت قلب و کاهش فشار خون است.

اگرچه روغن زیتون چرب است اما چربی آن از نوع اسیدهای چرب غیر اشباع مونو (MUFA) بوده که به عنوان چربی سالم شناخته شده است.

همچنین این روغن در مقایسه با چربی‌های ترانس سطوحی از کلسترول LDL ، خطر ابتلا به حملات قلبی، سکته‌ها، فیبریلاسیون و مرگ ناشی از بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهد.

«کاترین زاراتسکی» متخصص تغذیه کلینیک «مایو» گفت: برخی تحقیقات نشان می‌دهند که اگر شما در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دو باشید، این نوع چربی برای سطوح انسولین و کنترل قند خون شما مفید است.

روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان های قوی مثل پلی فنول ها و فلاوونوئیدها می باشد که این آنتی اکسیدان ها باعث کاهش پر اکسیداسیون چربی ها در بدن و به دنبال آن کاهش استرس اکسیداتیو می شوند. در نتیجه بدن را از صدمه رادیکال های آزاد حفظ می کند و بدین طریق باعث کاهش ابتلا به انواع سرطان‌، خصوصاً سرطان پوست، روده و سرطان پستان در زنان می شود.

گفتنی است؛ برای دستیابی به مزایای روغن زیتون لازم نیست که آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید، شما می‌توانید از این روغن به عنوان ترکیبی برای زیبایی پوست، مو، ناخن و ... استفاده کنید.

منبع:فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها