رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 420719

چرا به قشم سفر کنیم؟ خواندنی های تور قشم

رپورتاژ آگهی / اگر در کنار گردش و تفریح متفاوت ، قصد خرید اجناس مختلف و ارزان را دارید، حتما به قشم سفر کنید

a href="https://www.saat24.news/news/372016/%D8%AC%D8%A7%D8%B0%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D9%82%D8%B4%D9%85" target="_blank">جزیره زیبای قشم علاوه بر اماکن تاریخی متعدد و طبیعت زیبایی که دارد، دارای بازارها و مراکز خرید متنوعی در تور قشم بوده و این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر، همان چیزی است که هر کسی می‌تواند از مسافرت خود انتظار داشته باشد حتی در تور قشم با شرایط ویژه آن . تماشا و گردش در سواحل صخره‌ای و ماسه‌ای زیبای سیمین، سلخ، زیتون، سوزا و شیب دراز، لحظاتی شیرین و به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد و گردش و خرید در بازارهای سنتی و مراکز خرید لوکس واقع در این شهر، علاوه بر منافع مادی خود، روحیه شما را تا مدتی تازه نگاه داشته و یادآوری خاطرات آن همواره لذت بخش است.

جزیره قشم که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس و به جرئت دیدنی‌ترین جزیره آن از لحاظ ویژگی‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری‌ست، همه ساله در اواخر زمستان و مخصوصاً در تعطیلات نوروزی میزبان گردشگران داخلی و خارجی‌ست که خود را با اتومبیل یا با تورهای قشم به جزیره اسرارآمیز رسانده‌اند. یکی از دلایلی که می‌توان در جهت قوت بخشیدن به صحت این تصمیم برشمرد، ویژگی‌های آب‌وهوایی متغیر و گرم و مرطوب این جزیره است که به نوعی بهترین زمان برای سفر به قشم، اواخر زمستان و اوایل بهار است؛ چرا که در اواخر اردیبهشت ماه هوای قشم مطابق اصول نواحی جنوبی ایران به شدت گرم می‌شود و شرایط را برای تجربه یک سفر خوب و دلچسب سخت می‌کند. پس اگر تصمیم به سفر به قشم گرفته‌اید، زمان زیادی برای عملی کردن تصمیمتان در شرایط مطلوب باقی نمانده است! اما شاید دوباره بپرسید که: اصلاً چرا باید به قشم سفر کنیم؟!

باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها:

به گزارش سفر باتو ، این مجموعه به اسم پارک دلفین‌ها شناخته می‌شود و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش است. با واردشدن به مجموعه در ابتدا به باغ پرندگان می‌روید. در این باغ از نزدیک حدود ۵۰ گونه از پرنده‌های مختلف را خواهید دید. وقت‌گذراندن بین طاووس‌ها، طوطی‌ها، پلیکان‌ها و پرندگان دیگری که کمتر امکان دیدنیشان پیش می‌آید، تجربه جذابی خواهد بود.

در قسمت دیگر این پارک از آکواریوم آب‌شور دیدن می‌کنید که در آن انواع پستانداران دریایی از جمله شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و … نگهداری می‌شود. نمایش دلفین‌ها و کلاسیک‌شو از برنامه‌های دیگر این مجموعه است.

مرکز غواصی کیش:

این مرکز از سال ۱۳۷۰ فعالیتش را شروع کرده و این روزها با فراهم‌کردن امکان غواصی و تفریحات آبی اوقات خوشی را برای مسافران جزیره کیش ساخته است. اگر به دنیای زیر آب علاقه دارید می‌توانید در این مرکز دوره غواصی تفریحی را در آب‌های خلیج‌فارس تجربه‌ کنید. خوبی غواصی تفریحی این است که لازم نیست شنا و غواصی بلد باشید، با گذراندن دوره تئوری ۱۵ دقیقه‌ای آماده خواهید بود که به زیر آب بروید. این مجموعه تورهای مختلف غواصی برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها در مناطق مختلفی برگزار می‌کند. تفریحات مرکز غواصی به این‌ها محدود نمی‌شود و تفریحات آبی متنوعی را نیز فراهم کرده است:

شاتل و بنانا در کیش: اگر از قایق‌سواری آرام و دست‌جمعی خوشتان می‌آید بناناسواری را انتخاب کنید. بنانا قایق بادی‌ای شبیه به موز است که ظرفیتی بین ۴ تا ۶ نفر دارد. اما اگر می‌خواهید کمی هیجان چاشنی قایق‌سواری‌تان بکنید، شاتل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شاتل قایق بادی‌ای است که نسبت به بنانا ابعاد کوچکتر و سرعت بیشتری دارد و می‌تواند روی آب جهش کند. هر شاتل می‌تواند ۲ تا ۳ نفر را حمل کند.

مراکز خرید و بازارهای مهم قشم
هر چند که مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری جدید و متنوع، بسیار مورد توجه گردشگران مختلف قرار دارد، اما در عین حال بازارهای قدیمی و سنتی قشم در کنار این مراکز خرید، همواره جزء امکان پربازدید جزیره و شهر قشم بوده است. در بازار قدیم قشم، شما عزیزان با فرهنگ و رفتار بومیان قشم از نزدیک آشنا می‌شوید و انواع لوازم و اجناس بومی این منطقه، از لباس محلی گرفته تا برقع و النگو را مشاهده خواهید کرد. همچنین برای خرید اجناس لوکس و مایحتاج زندگی خود می‌توانید از مجتمع تجاری نخل زرین، بازار راه ابریشم، بازار مرجان، بازار بزرگ فردوسی، بازار ستاره، بازار پردیس و بازار سیمرغ بازدید به عمل آورید.

کشتی یونانی

در غرب جزیره یک کشتی عظیم‌الجثه در سواحل نیلگون کیش جا خوش کرده است که به کشتی یونانی معروف است. در یکی از روزهای گرم تابستان سال ۱۳۴۵، بومیان جزیره کیش ناگهان کشتی عظیم‌الجثه‌ای را که در نزدیکی روستای باغو به گل نشسته بود، دیدند. هنوز پس از گذشت سال‌ها دلیل به گل نشستن این کشتی در پس پرده‌ای از ابهام است اما گفته می‌شود به علت مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش این اتفاق روی‌ داده است.

این کشتی در سال ۱۳۲۲ شمسی توسط شرکت ویلیام هامیلتون به وزن ۷۰۶۱ تن و به طول ۱۳۶ متر در بندر گلاسکو در اسکاتلند ساخته شد و در روز ۴ مرداد ۱۳۴۵ به هنگام بازگشت از ایران، در سفر دریایی خود به کشور یونان در عرض جغرافیایی ۲۶ و ۲۰ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۵۳ و ۵۴ درجه شرقی به گل نشست و هشتاد روز تلاش اورینوکو، یدک‌کش هلندی برای بیرون کشیدن این کشتی به ثمری نرسید. تلاش‌های ناموفق زیادی برای بیرون کشیدن آن انجام شد و به ناچار سرنشینان کشتی مجبور به ترک آن شدند و بار آن تخلیه شد، چرا که عملیات بیرون کشیدن کشتی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبود. اطلاعات بدست آمده از شرکت بیمه لویدز لندن نشان دهنده این است که این کشتی در زمان به گل نشستن متعلق به کشور یونان و بنام کولااف بوده است. این کشتی در ابتدا "شیپور امپراتور" سپس "ناتورالیست" و در سال های بین ۱۳۳۸ تا یکسال قبل از توقف، در مالکیت خطوط کشتیرانی ایران با نام‌های "سیروس فارس"‌، "همدان" در تردد بوده است.

اسکله تفریحی

اسکله تفریحی در تور قشم مجموعه‌ای است که امکانات تفریحی از قبیل جت اسکی، قایق های پدالی (با ظرفیت چهارنفر)، قایق های ماهیگیری، قایق های پارویی، سه چرخه های آبی، امکانات غواصی و قایق های کف شیشه‌ای که گردشکران از آن برای تماشای دنیای شگفت انگیز آبزیان زیبای خلیج فارس استفاده می کنند.

مجموعه اسکله تفریحی که در مجاورت چند مجموعه تفریحی دیگر قرار گرفته است بسیار مورد استقبال گردشگران و خانواده ها قرار می گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها