رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 423141

قوانین عجیب و غریبی حاکم در دنیا

ساعت24-دنیا پراست ازقوانین عجیب وغریبی که گاهی حتی دست‌وپاگیرمی‌شوند،امابه‌عنوان یک انسان،برای برقراری نظم ورعایت حقوق دیگران،بایدبه برخی اصول معین‌شده پایبند باشیم،حتی اگربه مذاق خیلی ازماخوش نمی‌آید.

خنده
دنیا پر است از قوانین عجیب و غریبی که گاهی حتی دست‌وپاگیر می‌شوند، اما به‌عنوان یک انسان، برای برقراری نظم و رعایت حقوق دیگران، باید به برخی اصول معین‌شده پایبند باشیم، حتی اگر به مذاق خیلی از ما خوش نمی‌آید. همه جای دنیا هم از این دست قوانین پیدا می‌شود و منحصر به کشور خاصی نیست. گاهی آنقدر این قوانین عجیب و بعید به نظر می‌رسد که باورش دشوار می‌شود، اما کاری نمی‌توان کرد، وقتی به‌عنوان قانون یک کشور آن‌ها را می‌پذیریم موظف به انجام آن‌ها می‌شویم. برخی قوانین عجیب و غریب حاکم در دنیا را با هم مرور می‌کنیم.

فقط بخندید

یکی از جالب‌ترین و شاید عجیب‌ترین قوانینی که در میلان ایتالیا حکم‌فرماست، لبخند زدن است. طبق این قانون، همه افراد وقتی در شهر و اماکن عمومی حاضر می‌شوند باید لبخند بزنند. تنها استثنایی که در این قانون وجود دارد جایی است که افراد برای شرکت در مراسم ختم و تشییع‌جنازه یا ملاقات بیمار حاضر شده باشند که لبخندنزدن مشکلی ندارد، در غیر این صورت، شما قانون‌شکن محسوب شده و اجازه دستگیری‌تان را صادر می‌کنند و حتی به پرداخت ۱۰۰ دلار هم جریمه می‌شوید.

این قانون شاید عجیب به نظر برسد، اما درواقع برای سلامتی بدن وضع شده است، به‌طوری که موقع خندیدن، ماهیچه‌های کمتری نسبت به زمان اخم‌کردن منقبض می‌شوند. پس اگر مسیرتان به شهر میلان افتاد، لبخند زدن را فراموش نکنید.

منع ساخت قلعه‌های شنی

ایتالیا کشور قوانین عجیب و غریبی است و در هر شهری از آن با موارد جالبی روبه‌رو می‌شوید. یکی از قوانینی که در «اراکلیا» ایتالیا حاکم است، منع ساخت قلعه‌های شنی در کنار سواحل است. قانونگذاران معتقدند ساخت این قلعه‌های شنی مسیر عبور و مرور عابران‌پیاده را در ساحل دریا مسدود می‌کند و به همین دلیل ساختن آن‌ها را ممنوع اعلام کرده‌اند.

این قانون کوچک و بزرگ هم نمی‌شناسد و حتی کودکان هم از این قانون مستثنی نیستند و باید به آن پایبند باشند. مجازات افرادی که از این قانون سرپیچی می‌کنند، مشخص نیست، اما باید به خاطر داشته باشید وسایل ساخت سازه‌های شنی را با خود نبرید.

هوای کودکان را داشته باشید

قانونی در دانمارک وجود دارد که در عین عجیب‌بودن، بیشتر به فکر سلامت و ایمنی کودکان است. کودکان معمولا بازیگوش هستند و ممکن است از هر جایی برای بازی‌کردن استفاده کنند. یکی از این مکان‌ها برای حضور کودکان، زیر ماشین‌هاست که حتی ممکن است همان‌جا بخوابند.

طبق این قانون، افراد قبل از اینکه سوار ماشین‌های خود شوند، باید زیر ماشین را کنترل کنند تا مبادا کودکی در آنجا خوابیده یا پنهان شده باشد. چنانچه این کار را فراموش کنید و از قضا، کودکی زیر ماشین خوابیده باشد و او را خارج نکنید، متهم شناخته شده و محکوم به پرداخت جریمه نقدی و مجازات خواهید شد.

سیفون توالت را بکشید

نظافت توالت‌ها به ویژه توالت‌های عمومی اهمیت بالایی دارند، اما برخی کشورها با سختگیری بیشتری نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند. در سنگاپور قانونی وجود دارد که طبق آن، اگر فردی بعد از استفاده از سرویس بهداشتی عمومی از سیفون استفاده نکند، به پنج‌هزار دلار سنگاپور محکوم می‌شود.

همه ما سعی می‌کنیم نظافت سرویس بهداشتی منزل‌مان را رعایت کنیم، اما وقتی مساله سرویس‌های بهداشتی عمومی مطرح می‌شود، برای تمیز نگه داشتن آن سستی می‌کنیم. شاید این قانون عجیب به نظر برسد، اما بهتر باشد هر کشوری این قانون را وضع کند تا محیط‌های عمومی پاکیزه‌تری داشته باشیم.

آدامس نجوید

در سال ۱۹۹۲ قانونی در سنگاپور وضع شد که خرید و فروش و تولید آدامس را در این کشور ممنوع می‌کرد. این قانون هنوز هم پابرجاست. اما در سال ۲۰۰۴، حق استفاده از آدامس‌های درمانی و آدامس‌های نیکوتین‌دار از فهرست ممنوعه‌ها خارج شد. این قانون به دنبال آلوده‌شدن خطوط ریلی محلی این کشور با آدامس‌های جویده‌شده وضع شد.

کفش صدادار نپوشید

اگر از دوستداران کفش‌های پاشنه‌بلند هستید، در «کاپری» ایتالیا پوشیدن آن‌ها را فراموش کنید. یکی‌دیگر از قوانین عجیب و غریب ایتالیا، نپوشیدن کفش‌هایی است که معمولا سر و صدای بلندی هم به‌پا می‌کنند. مردم این شهر به‌شدت طالب سکوت و آرامش هستند و افرادی که کفش‌های چوبی، دمپایی‌های لاانگشتی صدادار و هر نوع کفشی را می‌پوشند که آرامش محیط را بر هم می‌زند، قانون‌شکن تلقی شده و محکوم به پرداخت جریمه می‌شوند. پوشیدن لباس نامناسب در کنار ساحل این شهر هم جزء مواردی است که فرد را مجرم دانسته و او را مجبور به پرداخت جریمه می‌کند. بنابراین، افراد در کنار ساحل باید لباس‌های پوشیده به تن کنند.

به کبوترها غذا ندهید

در بعضی از کشورها و شهرهای دنیا مانند ایتالیا و سانفرانسیسکو، غذا دادن به کبوترها جرم حساب می‌شود و جریمه سنگینی هم به دنبال دارد. قانونگذاران این شهرها دلیل اصلی وضع چنین قانونی را تولیدمثل و افزایش هرچه بیشتر این حیوانات عنوان کرده‌اند که خطراتی را هم متوجه سلامت انسان‌ها می‌کند. کسانی که از این قانون تخطی کنند، بازداشت و به پرداخت جریمه نقدی محکوم می‌شوند. اما بعضی بر این باورند که مقامات برای فرار از پرداخت هزینه تمیز کردن فضله کبوترها که در خیابان ریخته و پیاده‌روها را خراب می‌کند، به این قانون پناه آورده‌اند.

مراقب باش پایت را کجا می‌گذاری

تایلند هم مانند ایتالیا قوانین عجیب و غریب زیادی دارد. یکی از آنها، این است که موقع رانندگی باید پیراهن بپوشید وگرنه جریمه می‌شوید. «بات» واحد پول تایلند است و یکی از عجیب‌ترین قوانین این کشور به همین پول برمی‌گردد، به‌طوری که پا گذاشتن روی پول این کشور تخلف محسوب می‌شود. بنابراین، اگر به‌طور اتفاقی پول از دست‌تان زمین افتاد، برای اینکه در هوا و بر اثر جریان باد به این‌سو و آن‌سو حرکت نکند، نمی‌توانید پایتان را روی اسکناس بگذارید. در صورت انجام این کار بازداشت شده و محکوم می‌شوید.

اضافه‌وزن داشتن ممنوع

ژاپن یکی از ضعیف‌ترین کشورها از نظر صنعتی است و خیلی هم جای تعجب ندارد که اضافه‌وزن در این کشور تخلف حساب شود. قانونگذاران ژاپنی در سال ۲۰۰۸ قانون «متابو» را وضع کردند که طبق آن، کمپینی راه افتاد تا سندروم متابولیک که جمعیت سالمند را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، متوقف کنند.

طبق این قانون، مردان ۴۰ سال به بالا باید دورکمری به اندازه ۸۵ سانتیمتر و زنان ۴۰ سال به بالا دور کمر ۹۰ سانتیمتری داشته باشند. سندروم متابولیک معمولا مشکلاتی نظیر چاقی شکمی، فشارخون بالا و افزایش کلسترول خون را ایجاد می‌کند که درنهایت منجر به دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

خیانت نکنید

یکی از قوانین حاکم در هنگ‌کنگ این است که مردان ساکن این شهر نباید به همسران خود خیانت کنند، در غیر این صورت مجازات سختی در انتظار آنهاست. طبق این قانون، زنانی که همسران‌شان به آن‌ها خیانت کرده‌اند، می‌توانند همسران خیانتکار خود را بکشند، اما آن‌ها تا جایی مجاز به این کار هستند که بدون استفاده از هر گونه وسیله‌ای و تنها با دست خالی او را بکشند. اما اگر زنان راضی به کشتن همسران‌شان نشدند، می‌توانند از مجازات‌های دیگر استفاده کنند؛ به‌طوری که همسران‌شان باید به مدت دو سال در یک کمپ کار کرده و حتی از همسران‌شان بخواهند خیانت‌شان را به هر شکلی جبران کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها