رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 423915

نژادپرستی مقام آمریکایی بار دیگر رسوایی آفرید

ساعت 24- دادستان کل ایالت ویرجینیا آمریکا در حالی از اقدام نژادپرستانه خود سخن گفت که هنوز رسوایی عکس نژادپرستانه از فرماندار این ایالت سرخط رسانه های این کشور و جهان است.

style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «مارک هرینگ» دادستان کل ایالت ویرجینیا آمریکا اعتراف کرد که در دهه 1980 میلادی وقتی دانشجو بوده در جشنی نقاب سیاه به صورت خود زده است.

هرینگ در بیانیه ای گفت که در این جشن نقاب سیاه و کلاه گیس پوشیده تا خود را شبیه یک خواننده سیاهپوست جلوه دهد.
این اعتراف دادستان کل دمکرات ایالت ویرجینیا در حالی است که آینده سیاسی «رالف نورتام» فرماندار این ایالت و هم حزبی وی به دلیل اقدامی مشابه همچنان در ابهام است.
اوایل این هفته عکسی از نورتام منتشر شد که وی را با چهره ای سیاه در کنار یک عضو گروه نژادپرست 'کوکلاس کلان' نشان می داد.
نورتام نخستین بار بعد از انتشار عکس جنجال برانگیز گفت دیدگاه های وی از زمانی که این عکس گرفته شده تاکنون تغییر کرده اما بعد کاملا حضورش در این عکس را تکذیب کرد.
افکار عمومی آمریکا خواستار استعفای نورتام است و در این صورت «جاستین فیرفکس» معاون وی جایگزینش می شود اما فیرفکس نیز با اتهام سوء رفتار جنسی روبرو است.
اکنون با اعتراف هرینگ که بخت بعدی دمکرات ها برای انتخابات سال 2021 فرمانداری این ایالت است، موضع این حزب برای کسب این سمت بسیار تضعیف شده است.
اتفاقات مربوط به این فرماندار آمریکایی سومین رویداد از این دست در هفته های اخیر بود.
ماه گذشته انتشار عکسی با چهره سیاه از یک مقام ارشد ایالت فلوریدا در مراسم هالووین در سال 2005 منجر به استعفای او شد.
همچنین انتشار ویدئوهایی از گروه ها و افراد با چهره سیاه در دانشگاه اوکلاهاما، دو دانشجوی این دانشگاه مجبور به عذرخواهی کرد.
داغ شدن بحث نژادپرستی در آمریکا بدنبال مجموعه رویدادهایی در تاریخ معاصر این کشور بروز کرده است که بویژه در اعتراضات گسترده یکی دو سال گذشته در آمریکا در نتیجه کشته شدن سیاه پوستان به دست پلیس سفیدپوست کانون توجهات قرار گرفته و خشم عمومی را برانگیخته است.
با روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، وی بارها به افکار نژادپرستان متهم شده و به تازگی «الکساندریا اوکازیو کورتز» جوان ترین نماینده زن کنگره آمریکا در یک برنامه تلویزیونی تصریح کرد: در نژادپرست بودن ترامپ تردیدی وجود ندارد.
وی لحن ترامپ را دارای رنگ و بوی نژادپرستانه و برتری پنداری سفیدپوستانه دانست و واکنش او به رویداد شارلوتزویل، بحران سازی او در خصوص مهاجران در مرزها را نشانه های چنین احساسی در او توصیف کرد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها