رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 423996

مردم کدام کشورها بیشترین درآمد سرانه را در جهان دارند؟

ساعت24-متوسط درآمد مردم درسالهای اخیر یکی از موضوعات بسیار مهم رسانه ها بوده است به خصوص که در جریان بحران اقتصادی در کشورهای مختلف متوسط درآمد ماهانه رشد چندانی نداشت.ایران هم در یک سال اخیر با چالشهای زیادی روبرو بود که این چالشها از محل تحریم های جدید امریکا و خارج شدن این کشور از توافق هسته ای ایجاد شده است.

خبر
سایت ورلد دیتا در گزارش اخیر خود یک رده بندی در مورد متوسط درآمد مردم در کشورهای مختلف ارایه داده است که وضعیت هر کشور را در مقایسه با دیگر کشورها نمایان می کند.

طبق این گزارش در سال قبل بالاترین متوسط درآمد ماهانه متعلق به مردم جزیره برمودا بود. در این سال مردم به طور متوسط هر سال ۸۸۴۵ دلار درآمد داشتند. سوییس در این رده بندی بعد از برمودا در جایگاه دوم قرار گرفت و متوسط درآمد ماهانه مردم در این کشور برابر با ۶۷۱۳ دلار امریکا بود.

کشورهای نروژ، لوکسامبورگ، ماکایو، قطر، ایسلند، امریکا، ایرلند و دانمارک و سنگاپور در این رده بندی جایگاه سوم تا دهم را داشتند. متوسط درآمد ماهانه مردم در کشور امریکا در سال قبل برابر با ۴۸۵۶ دلار بود و این کشور از نظر متوسط درآمد ماهانه در میان ۱۰۷ کشور مورد مطالعه جایگاه هشتم را به خود اختصاص داد.

در انتهای فهرست کشور موزامبیک قرار دارد که متوسط درآمد مردم در این کشور ماهانه برابر با ۳۵ دلار امریکا در ماه است. کشورهای اوگاندا، اتیوپی، نپال و تانزانیا و برمه در رده بندی جدول جایگاه ۱۰۲ تا ۱۰۶ را دارند و متوسط درآمد ماهانه هر یک کمتر از ۱۰۰ دلار است . متوسط درآمد ماهانه مردم در کشور تانزانیا در سال قبل برابر با ۷۶ دلار بود. کشورهای کامبوج و کنیا در دره بعدی قرار دارند و متوسط درآمد مردم بنگلادش در هر ماه برابر با ۱۲۳ دلار اعلام شده است.

در رده بندی متوسط درامد ماهانه ایران در میان ۱۰۷ کشور جایگاه ۶۸ را دارد و متوسط درآمد مردم در این کشور برابر با ۴۵۰ دلار امریکا اعلام شده است . متوسط درآمد ایران در سال قبل تقریبا مشابه متوسط درآمد افریقای جنوبی و بلاروس بود.

طبق این گزارش متوسط درآمد مردم در کشور ازبکستان برابر با ۱۶۵ دلار، در سوریه ۱۵۳ دلار، در هند ۱۵۲ دلار و در پاکستان برابر با ۱۳۲ دلار بود. در حالیکه شاغلان در کشور آذربایجان به طور متوسط ۳۴۰ دلار درامد داشتند و در کشور عراق متوسط درآمد مردم برابر با ۳۹۸ دلار بود. متوسط درآمد مردم در کشور چین ۷۲۴ دلار و در روسیه ۷۶۹ دلار گزارش شده است ولی در کشورعربستان سعودی مردم به طور متوسط ۱۶۷۳ دلار در هر ماه درآمد کسب می کنند و در کشور ژاپن ۳۲۱۳ دلار از محل کارشان بدست می آورند.

در خاورمیانه قطر رکورددار بالاترین درامد متوسط ماهانه است . مردم این کشور به طور متوسط هر ماه ۵۰۸۹ دلار درامد دارند و امارات هم در رده بندی منطقه جایگاه بعدی را دارد . متوسط درآمد ماهانه مردم امارات در سال قبل برابر با ۳۲۶۱ دلار بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها