رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424065

مرغ ایران به کشور روسیه صادر میشود

ساعت24- رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تمام واردات و صادرات محصولات کشاورزی براساس گواهی بهداشتی کشورهای مبدا و مقصد انجام می شود، گفت: با انجام تحقیقات آزمایشگاهی مرغ ایران برای صادرات به کشور روسیه به مرحله نهایی گواهی بهداشتی این ۲ کشور رسیده است.

دکتر علیرضا رفیعی پور روز پنجشنبه در حاشیه افتتتاح ساختمان دامپزشکی مازندران در جمع خبرنگاران در ساری افزود: اگرچه اکنون صادرات گوشت مرغ ایران براساس دستورالعمل ستاد تنظیم بازار ممنوع است اما ضوابط بهداشتی صادرات این ماده پروتئینی از ایران به کشور روسیه نهایی شده است .

وی ادامه داد: دامپزشکی ایران تمامی محصولات وارداتی را در کشور مبدا به لحاظ محل تولید و فرایند بسته بندی مورد ارزیابی قرار می دهد به طوریکه امروزه واردات ملکه زنبور عسل، گوشت های منجمد و گرم، چرم و دیگر محصولات مطابق با ضوابط بهداشتی ایران انجام می شود.
وی تب مالت، سیاه زخم، تب برفکی و آنفلوآنزای پرندگان را از بیماری های مهم دام و طیور عنوان کرد و گفت: پارسال ۲۵ میلیون قطعه مرغ تخمگذار به دلیل انفلوانزا پرندگان معدوم شد ولی امسال با کنترل این بیماری، خسارت قابل توجهی نداشته ایم.
دکتر رفیع پور گفت: ۹۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و پارسال حدود ۱۳ میلیون راس دام در کشور ذبح شد که امسال حدود ۱۰ درصد به دلایل مختلف کمتر ذبح شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها