رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 424578

دانستنی های سفر به شهر استانبول با تور استانبول

رپورتاژ آگهی / استانبول یکی از شهرهای توریستی است که پر از جاذبه های گردشگری می باشد. مناظر زیبا، بقایای امپراتوری ها، فرهنگ های گوناگون، غذاهای لذیذ و … تنها بخش کوچکی از این شهر می باشد.دلایل زیادی را می توان بیان کرد که باعث می شوند توریست ها به استانبول سفر کنند.

آثار دوران عثمانی

به گزارش سفر باتو ، اگر به استانبول سفر کنید در جاجای این شهر تاریخ غنی آن را مشاهده می کنید. در بین این آثار امپراتوری عثمانی کاملاً به چشم می آید. در اطراف کاخ توپقاپی قدم بزنید. به تنگه بسفر بروید و تاریخ را در آرامش آنجا مشاهده کنید.

غذاهای شگفت انگیز

شهر استانبول یکی از شهر هایی می باشد که می توان لذیذ ترین غذاها را در آنجا پیدا کرد. در بسیاری از رستوران های این شهر شما می توانید طیف گسترده ای از غذاهای لذیذ سنتی این شهر را میل کنید. استانبول یکی از شهر هایی می باشد که دارای غذاهایی نزدیک به فرهنگ ایرانی می باشد و ایرانیانی که به این مکان سفر می کنند از نظر تغذیه مشکلی نخواهند داشت.

گالری های هنری و موزه ها

بهترین گالری های هنر و موزه های کشور ترکیه در استانبول قرار دارد. یکی از دلایل بسیاری از گردشگران برای سفر موزه ها و گالری های شهر مقصد می باشد که از این نظر استانبول سطح بسیاری خوبی را دارا می باشد.

عتیقه های زیبا

همان گونه که در بالا اشاره کردیم استانبول دارای تاریخی غنی می باشد که این خود سبب شده که در این شهر و تور استانبول شما بتوانید عتیقه های بسیاری قرار دارد تا شما به عموان سوغات با خود بیاورید. شما می توانید در خیابان های این شهر مغازه هایی را ببینید که از سال 1970 تا به امروز مشغول فروش اجناس عتیقه می باشند.

بناهای یادگار از امپراطوری بیزانس

به غیر از بناهایی با معماری امپراتوری عثمانی در سراسر استانبول، شما نیز بقایای قابل توجه از امپراتوری بیزانس را خواهید یافت.از کلیسای چورا تا مسجد ایاصوفیه، در بسیاری از نقاط استانبول آثار پرقدمت و کم نظیر از امپراطوری رم شرقی قابل مشاهده است.

آثار تاریخی کمتر شناخته شده

در استانبول همیشه چیز جدیدی برای کشف کردن وجود دارد و همین ویژگی، این شهر را بسیار تحسین برانگیز کرده است. در سفرتان حتما از کاخ توپکاپی بازدید کرده اید اما آیا در مورد کاخ کوچوک سو Küçüksu Palace که مربوط به دوران عثمانیان است و در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد نیز چیزی شنیده اید؟ و یا دیوارهای شهر استانبول که به دیوارهای قسطنطنیه شهرت دارند city’s former land walls که یادگار دوران امپراطوی بیزانس است؟؟ این بقایای تاریخی استانبول نیز از دیگر آثار کمتر شناخته شده این شهر هستند.

خرید در استانبول
یکی از مهم ترین دلایلی که توریست ها مخصوصا توریست های ایرانی به استانبول سفر می کنند خرید کردن و بازدید از مراکز خرید استانبول است.می توان گفت حراج ها در استانبول فصل خاصی ندارند و همیشه برقرار هستند.از مغازه های برند تا بازار های محلی را می توان در استانبول پیدا کرد. در این شهر همواره مغازه ها و بازار های خرید شلوغ می باشند و طراحان بزرگ دنیا جدید ترین مد های خود را به نمایش می گزارند.

بیشتر بخوانید: در سفر به استانبول کجاها برویم؟

آب و هوای استانبول

تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد، بارانی و برفی ویژگی آب و هوای استانبول است. میزان بارش سالیانه استانبول به‌طور میانگین 870 میلی‌متر است. میزان رطوبت نیز اغلب زیاد است.

به‌طور متوسط بیشترین درجه حرارت در طول ماه‌های مختلف زمستان بین 7 درجه سلسیوس و 9 درجه سلسیوس است. بارش برف در استانبول برای یک یا دو هفته در طول فصل زمستان عادی است؛ اما یکی از این بارش‌ها می‌تواند سنگین باشد. غالباً این بارش در بین ماه‌های دسامبر و مارس رخ می‌دهد.

در ماه‌های تابستان از ژوئن تا انتهای سپتامبر به‌طور میانگین درجه حرارت روزها از 28 سلسیوس شروع می‌شود. گرمترین ماه، ژوئیه با متوسط درجه حرارت 23.2 درجه سلسیوس و سردترین ماه، ژانویه با متوسط درجه حرارت 5.4 درجه سلسیوس است.

بالاترین درجه حرارت ثبت شده در استانبول 40.5 درجه سلسیوس در آگوست سال 2000 و پائین‌ترین درجه حرارت 16.1- درجه سلسیوس در فوریه سال 1927 بوده‌است.

این شهر تا حدودی بادخیز است و به‌طور متوسط سرعت باد حدود 17 کیلومتر در ساعت دارد. تابستان خشک‌ترین فصل است، هر چند تابستانها هم بارش باران وجود دارد. توصیه می‌شود قبل از رزرو و خرید بلیط استانبول، شرایط آب و هوایی منطقه را بررسی کنید و بعد اقدام به تایید آن کنید.

محله های جالب و متفاوت

مانند هر جای دیگری در دنیا، در استانبول و تور استانبول هم محله های بسیار جالبی پر از فروشگاه های مفهومی و کافه های عجیب و متفاوت وجود دارد. این محل های عجیب بیشتر در مناطق کاراکوی و گالاتا به چشم می خورند.

خرید وسایل و اشیای آنتیک

همیشه هم فقط دیدن جاذبه های گردشگری، دلیل انتخاب یک کشور نیست. خیلی ها به استانبول سفر می کنند تا خریدهایشان را در آنجا انجام دهند. با وجود تاریخ غنی، چندان دور از انتظار هم نیست که بتوانید اشیا عتیقه و آنتیک زیادی برای خرید در این شهر پیدا کنید و برای این منظور پیشنهاد می کنیم سری به محله ی Çukurcuma بزنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها