رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424630

سی ان ان: ایران قصدی برای تسلیم در برابر آمریکا ندارد

ساعت24- شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان با قرار دادن عنوان 'چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران' در سرتیتر اخبار امروز (دوشنبه) خود گزارش داد: ایران همچنان نشان داده که قصدی برای تسلیم در برابر آمریکا و فشارهای بین المللی ندارد.

style="text-align:justify">سی ان ان در گزارشی ویژه افزود: 40 سال از انقلاب اسلامی که در آن شاه سرنگون شد می گذرد و این امر منجر به چند دهه خصومت با آمریکا شد.

'فردریک پلتن' خبرنگار این شبکه خبری تلویزیونی از تهران در این گزارش افزود: آیت الله خمینی (ره) در فوریه 1979 حکومت شاه را سرنگون و جمهوری اسلامی را اعلام کرد.
وی ادامه داد: 'عبدالقاسم شفیعی' بازرگان ایرانی می گوید در روزهای انقلاب، گروه های مخالف را سازماندهی می کرده و اکنون انقلاب پس از 40 سال نتیجه داده است.
بنابراین گزارش، عبدالقاسم شفیعی به سی ان ان گفت: معتقدم از لحاظ دینی و ایدئولوژیک انقلاب به اهداف خود دست یافته اما از منظر اقتصادی به دلیل تحریم ها و سوء مدیریت های داخلی هنوز به این اهداف دست نیافته ایم.
این رسانه خبری تصویری آمریکایی ادامه داد: انقلاب اسلامی همچنین خیزشی بود علیه حمایت آمریکا از شاه، در اواخر سال 1979 دانشجویان ایرانی به سفارت آمریکا در تهران یورش بردند و بیش از 50 پرسنل سفارت را به مدت بیش از 400 روز در اسارت قرار دادند.
سی ان ان افزود: روابط ایران و آمریکا هرگز بهبود نیافت، تندروها با وجود توضیح اخیر رهبر عالی ایران، همچنان در نماز جمعه شعار 'مرگ بر آمریکا' سر دادند، رهبر عالی ایران در روزهای اخیر این موضوع را توضیح داد که شعار مرگ بر آمریکا مرگ ترامپ، جان بولتون و پمپئو است یعنی مرگ بر دولتمردان آمریکایی و ما مشکلی با مردم آمریکا نداریم.
خبرنگار سی ان ان ادامه داد: دولت ترامپ از توافق هسته ای که در دولت اوباما به امضا رسید خارج شد و تحریم هایی برای فلج کردن اقتصاد ایران اعمال کرد.
سی ان ان افزود: آمریکا می گوید ایران تهدیدی برای اسراییل، متحد آمریکا در خاورمیانه است و به شدت بر برنامه موشکی ایران می تازد، برنامه ای که ایران آن را یک موضوع دفاعی می خواند.
خبرنگار سی ان ان گفت: ایران نشان داده که قصد سر تسلیم فرود آوردن در برابر آمریکا و فشار های بین المللی را ندارد، ایران می گوید به برنامه ساخت موشک های بالستیک خود که تنها برای مقاصد دفاعی است ادامه می دهد، ایران برای نخستین بار ویدیویی که در آن تاسیسات زیر زمینی ساخت موشک است را منتشر کرد.
پلتن افزود: 40 سال پس از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تقابل بین ایران و آمریکا ادامه دارد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها