رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424650

عادل الجبیر: مقابله با ایران در یمن به نفع عربستان و جهان است

ساعت 24- وزیر مشاور عربستان در امورخارجه با ادعای اینکه جنگ یمن چیزی نبوده که سعودی‌ها خواهان آن باشند، مدعی شد که مقابله عربستان با ایران در یمن، به نفع عربستان و جهان است.

style="text-align:justify">عادل الجبیر وزیر مشاور عربستان در امورخارجه درباره طرح کنگره برای ممنوعیت فروش تسلیحات به سعودی‌ها به دلیل نقض گسترده و غیر قابل قبول حقوق بشر در یمن به دست عربستان، پای ایران را به میان کشید و مدعی شد: ما برای این می‌جنگیم که اجازه ندهیم یمن به دست گروهی تروریستی که مورد حمایت ایران و حزب‌الله است، بیفتد.

جبیر که با شبکه سی‌بی‌اس گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه مدعی شد: ما به دعوت دولت (یمن) وارد این جنگ شده‌ایم. این جنگ چیزی نبود که ما انتخاب کرده باشیم، این جنگ چیزی نبود که ما خواهان آن باشیم اما نمی‌توانیم اجازه دهیم که کشوری همچون یمن که از لحاظ استراتژیک بسیار مهم است توسط گروهی تروریستی که متحد ایران و حزب‌الله است، کنترل شود.

وی افزود: من بسیار تعجب کردم که اعضای کنگره تلاش می‌کنند مانع از عربستان سعودی شوند که با گروه تروریستی مورد حمایت ایران و حزب‌الله مقابله می‌کند.

این مقام سعودی در ادامه ادعاهایش تمامی مشکلات و بحران انسانی کنونی در یمن را ناشی از اقدامات حوثی‌ها دانست و حتی مدعی شد که عربستان در طول چند سال گذشته میلیاردها دلار به مردم یمن کمک کرده است.

جبیر همچنین ادعا کرد: مقابله عربستان با ایران در یمن تنها به نفع عربستان نیست، بلکه به نفع تمام جهان است. نفروختن سلاح به عربستان تنها به تقویت ایران و نیروهای تروریستی مورد حمایتش در منطقه می‌انجامد.

اعضای کنگره آمریکا در تلاشی دوباره هفته گذشته طرحی دو حزبی را ارائه دادند که فروش هرگونه تسلیحات پیشرفته با عربستان را به دلیل جنایاتش در یمن و قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار برجسته سعودی در استانبول را ممنوع می‌کند.

به گزارش ایسنا، مقامات سعودی در حالی همچنان به جنگ غیرقانونی خود علیه مردم بی‌گناه یمن ادامه می‌دهند و تلاش می‌کنند که واقعیات این جنگ وحشتناک را پنهان کنند که آمارهای سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری نشان می‌دهد عربستان در این جنگ چهار ساله موجب کشته شدن هزاران کودک و زن و مرد یمنی شده و اکنون مردم این کشور به دلیل این جنگ در قحطی و بحران به سر می‌برند و نیازمند کمک‌های فوری بشردوستانه هستند اما سعودی‌ها با مسدود کردن راه‌ها اجازه دسترسی یمنی‌ها به کمک‌های مورد نیازشان را نمی‌دهند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها