رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424665

فعال زن محبوس در عربستان به دنبال شکایت از مسوولان زندان

ساعت 24- خواهر یک فعال زن بازداشت شده در زندان‌های عربستان اعلام کرد که خواهرش به دنبال شکایت از مسوولان به دلیل شکنجه‌های صورت گرفته در حق وی در بازداشتگاه است.

style="text-align:justify">به گزارش سایت شبکه الجزیره، علیاء الهذلول، خواهر لجین الهذلول، فعال زن بازداشت شده در زندان‌های عربستان در توئیتی اعلام کرد که لجین به دنبال شکایت است اما مسؤولان زندان به او گفته‌اند که اقدامات مشخصی برای طرح شکایت وجود دارد و جزئیات این اقدامات مشخص نیست.

وی ادامه داد که خواهرش از دو ماه قبل از مسؤولان زندان خواسته است که راهنمای آئین‌نامه‌های قضائی را به او بدهند و زندان همچنان در حال بررسی درخواست او است تا نسخه‌ای از نظام قضائی را به او بدهد یا خیر.

لجین الهذلول یک روزنامه نگار بود که در ایالات متحده تحصیل کرده و به دفاع از حقوق زنان عربستانی شناخته و چندین بار به دلیل موضع‌گیری‌هایش بازداشت شده است.

پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که سعود القحطانی، مشاور سابق محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بر بازجویی‌ها از الهذلول نظارت داشته و وی مورد شدیدترین شکنجه‌ها واقع شده است و القحطانی او را به تجاوز و کشتن و انداختنش در لوله‌های فاضلاب تهدید کرده است.

این روزنامه نوشت که از بین ۱۸ زن فعال بازداشت شده در عربستان، هشت تن مورد شکنجه در بیت الضیافه وابسته به دولت در جده قرار گرفتند و سپس به یکی از زندان‌ها انتقال داده شدند.

علیاء خواهر لجین اعلام کرد که وی مورد انواع شکنجه‌ها از جمله کتک و استفاده از شوکر برقی و تهدید به تجاوز و قتل قرار گرفته است و در برخی از جلسات القحطانی نیز حضور داشته است.

ولید، برادر لجین نیز در مقاله‌ای فاش کرد که یکی از بازپرس‌ها به خواهرش گفته "اگر با من ازدواج نکنی، به تو تجاوز خواهم کرد".

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها