رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424675

لایحه‌ سنای آمریکا برای جلوگیری از فرار سعودیهای خلافکار

ساعت 24- یک سناتور آمریکایی با ارائه یک لایحه خواستار جلوگیری از کمک عربستان سعودی به شهروندان سعودی شد که مرتکب جرم سنگین و جدی در آمریکا شده‌اند و برای فرار از محاکمه می‌خواهند بگریزند.

style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری رویترز، به تازگی روزنامه محلی The Oregoneonian در یک گزارش تحلیلی اعلام کرد که چندی پیش مقامات کنسولگری عربستان به عبدالرحمان سمیر نورا، یک شهروند عربستانی کمک کردند که از آمریکا پیش از برگزاری دادگاهش و بدون محاکمه فرار کند.

به نوشته این روزنامه کنسولگری عربستان ۱۰۰ هزار دلار برای آزادی موقت وی پرداخت کرده بود. سرویس مارشال‌های آمریکا به دیپلمات‌های سعودی مظنون هستند که نورا را با هواپیمای خصوصی از آمریکا فراری داده‌اند.

این روزنامه در ادامه آورد: همچنین دولت عربستان علاوه بر نورا، متهم به فراری دادن چهار شهروند سعودی دیگر است که مرتکب جرایم جدی در آمریکا شده‌اند. از نمونه‌های دیگر می‌توان به پرونده علی حسین المحمود اشاره کرد که سال ۲۰۱۲ متهم به چندین فقره تجاوز بود، اما توانست از آمریکا فرار کند.

در پی انتشار این گزارش تحقیقی، دو تن از سناتورهای آمریکایی جف مرکلی و ران ویدن از ایالت اورگان این لایحه را ارائه کردند تا از فرار شهروندان سعودی که مرتکب جرم در آمریکا شده‌اند و عدم محاکمه آن‌ها جلوگیری کنند.

جف مرکلی با حمایت از لایحه ضد عربستانی، در پیامی در توئیتر نوشت: کاملاً آشکار است که دولت عربستان یک استراتژی روشن در کمک به شهروندان سعودی که مرتکب جرایم سنگین و جدی شده‌اند، به کار گرفته است. این استراتژی غیر قابل قبول و خطرناک است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها