رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424679

دوباره چالش انتخاب سرمربی تیم‌ملی

ساعت 24- با پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا فوتبال ایران دوباره وارد فاز انتخاب سرمربی بعدی تیم‌ملی شده است.

style="text-align:justify"> پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برای فوتبال ایران با دو پایان متفاوت همراه بود. پایان اول اینکه حسرت قهرمان نشدن در آسیا ادامه دار شد و دوم اینکه دوباره همه در هیاهوی انتخاب سرمربی بعدی قرار گرفتند. رفتن کارلوس کی روش و ثبت قرارداد این سرمربی پرتغالی با تیم ملی کلمبیا به معنای این بود که ما دوباره باید منتظر فرآیند گزینش نفر بعدی باشیم. کسی که از نظر خیلی‌ها حداقل باید ادامه دهنده روندی باشد که تیم ملی طی سال‌های اخیر پیش گرفته. فوتبال ایران، اما هیچوقت با چنین فرآیندی غریبه نبوده و شاید به خاطر همین است که هر بار همه چیز عادی‌تر می‌شود.


طولانی بودن زمان انتخاب سرمربی از سوی فدراسیون فوتبال همیشه وجود داشته. حتی زمان انتخاب کارلوس کی‌روش که بعد از حدود یک سال گمانه‌زنی در رسانه‌ها فدراسیون بالاخره او را انتخاب کرد. این بار هم مخصوصاً طبق گفته رئیس فدراسیون مبنی بر عجله نداشتن برای انتخاب نفر بعدی نباید انتظار سریع طی شدن این پروسه را داشته باشیم. از دل صحبت‌های تاج می‌توان این را برداشت کرد که شاید فدراسیون دنبال انتخاب یک سرمربی موقت است چراکه فعلاً مسابقاتی در مسیر تیم ملی ایران نیست. از طرف دیگر این روزها دو قطبی شدیدی بر سر انتخاب مربی خارجی یا ایرانی شکل گرفته.

حتی برخی بازیکنان هم در مصاحبه‌هایی اعلام کردند بهتر است مربی بعدی ایرانی باشد. منظور بیشتر آن‌هایی که موافق مربی ایرانی هستند این است که اگر قرار باشد سایر خارجی‌های اسم و رسم دار هم مثل کی‌روش بدون در اختیار داشتن امکانات کشورهای دیگر نظیر قطر - قهرمان جام ملت‌های آسیا - کار کنند، همان بهتر که پای‌شان به ایران باز نشود. این در حالی است که اکثریت مردم به گزینه‌ای هم سطح و یا بزرگ‌تر از کی‌روش راضی نمی‌شوند. برخی معتقدند اگر قرار باشد مدت زمان پروسه انتخاب سرمربی بعدی را حدس بزنیم باید دست کم تا پایان این فصل رقابت‌های لیگ برتر صبر کنیم. آن دسته از هواداران فوتبال که اعتقاد دارند با وجود عدم دریافت پیشنهاد فدراسیون از سوی برانکو باز هم ممکن است او در صورت قهرمان کردن پرسپولیس به نیمکت تیم ملی هم منتقل شود.

البته که فعلاً چنین انتخابی کاملاً در حد یک شایعه همیشگی و دور از واقعیت است. یکی دیگر از نکات قابل توجهی که انگار در انتخاب سرمربی بعدی قرار است رعایت شود حضور دستیاران ایرانی است. به طوریکه فدراسیون اگر قصد داشته باشد از بین یکی مثل مارکار آقاجانیان و جواد نکونام مربی موقت را انتخاب کند، همان مربی باید دستیار سرمربی بعدی هم باشد. با توجه به این موضوع که اصلی‌ترین هدف فدراسیون در امضای قرارداد با سرمربی بعدی این است که نفر بعدی اگر همراه با خودش دو یا سه دستیار خارجی دارد، سایر اعضای کادر باید ایرانی باشند.

خبرآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها