رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424748

نظر متفاوت اردشیر زاهدی داماد محمدرضا پهلوی درباره اپوزیسیون جمهوری اسلامی و رضا پهلوی

ساعت24- اردشیر زاهدی آخرین سفیر رژیم شاه در آمریکا گفت اپوزیسیون جمهوری اسلامی، خائن و فاسد است.

اردشیر زاهدی داماد محمدرضا پهلوی که زمانی هم وزارت خارجه رژیم شاه را برعهده داشت، در گفت‌وگو با راشاتودی و در مورد وضعیت کنونی ایران و پیشرفت‌های به دست آمده در چهار دهه گذشته، گفت: «ایران امروز با آنچه 40 سال پیش بود، متفاوت است. ایران امروز حدود 83 میلیون نفر جمعیت دارد. امروز 60 درصد مردم ایران تحصیل‌کرده هستند و می‌توانند بخوانند و بنویسند و دوره نخست یا دوم مدرسه را گذرانده‌اند. 40 میلیون نفر از جمعیت، در داخل ایران، در موضوعات مختلف تحصیل کرده‌اند.
وی افزود: «30 میلیون نفر از این 83 میلیون نفری که دارم در موردشان با شما صحبت می‌کنم، کسانی‌اند که دارند کار می‌کنند، دکتر هستند، فارغ‌التحصیل هستند، رئیس بیمارستان، وزیر، رئیس دانشگاه یا هر چیز دیگری هستند. دو سوم از این 30 میلیون نفر، زن هستند، زنان تحصیل‌کرده. من به این مسئله افتخار می‌کنم، چون این کشور من است و این چیزی است که در این 40 سال گذشته رخ داده است.»
وزیر خارجه رژیم پهلوی بین سال‌های 1345 تا 1350 که رابطه بسیار نزدیکی هم با محمدرضا پهلوی داشته، گفت: «آنها در اداره چنین کشور بزرگی با دشواری‌هایی در زمینه اقتصادی و موارد دیگر مواجه هستند. بله، من به آنها احترام می‌گذارم... چرا که آنها طبق یک منطق عمل می‌کنند و خوب، وقتی این را می‌شنوم آنها را تمجید می‌کنم.»
زاهدی در ادامه مصاحبه، تلاش‌های آمریکا و گروه‌های برانداز علیه جمهوری اسلامی ایران را بی‌فایده توصیف کرد و گفت: بسیاری از گروه‌های برانداز از کشورهای خارجی پول می‌گیرند و علیه مردم خودشان کار می‌کنند.
وی گفت: «ایالات متحده به دنبال تغییر رژیم است و او (رضا پهلوی) یکی از گزینه‌هاست. این خوش‌خیالی است... او البته مانند پسر من است. اما بخواهم کلی در مورد اپوزیسیون بگویم، آنها پولشان را از چه کسی می‌گیرند؟ چه کسی قرار است از آنها پشتیبانی کند؟ چقدر نیروی نظامی با خود دارند؟ به همین راحتی که نمی‌شود به ایران رفت. ایران امروز ارتش دارد، پلیس دارد. چطور می‌خواهند بروند؟ قرار است جت ویژه‌ای آنها را ببرد؟!»
زاهدی در پایان گفت: «این‌ها خوش‌خیالی است. من به آنها توجهی نمی‌کنم، چون می‌توانم بگویم خیلی از آنها فاسد هستند و از خارجی‌ها پول می‌گیرند، علیه مردم خود. من او (رضا پهلوی) را خائن می‌خوانم.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها