رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424757

نفت امروز در بازارهای جهانی چقدر قیمت خورد؟

ساعت24- رویترز نوشت: به دنبال کاهش تولید های اوپک و متحدانش و تحریم های نفت آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش یافت.

به دنبال کاهش تولید های اوپک و متحدانش و تحریم های نفت آمریکا علیه ایران و ونزوئلا قیمت نفت روز سه شنبه افزایش داشت، هرچند که افزایش تولید نفت آمریکا و نگرانی ها در مورد رشد اقتصاد جهانی مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۹ سنت، معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۵۲دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز ۱۸ سنت معادل ۰.۳ درصد رشد داشت و به ۶۱ دلار و ۶۹ سنت رسید.

تحلیلگران هشدار می دهند که به دلیل کاهش تولید اوپک و متحدانش و تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا اختلاف بین عرضه و تقاضا در حال کم شدن است. اما برخی دیگر معتقدند ریسک های موجود در بخش عرضه به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است.

بانک آمریکایی جی پی مورگان در یادداشتی نوشت: «ما معتقدیم نفت خام اخیرا بر اساس ریسک های موجود در بخش عرضه قیمت گذاری نشده و بازار در حال حاضر بیشتر روی مذاکرات تجاری آمریکا و چین متمرکز است. یعنی بازار ریسک هایی را که از ناحیه تحریم ونزوئلا متوجه عرضه نفت است نادیده گرفته است.»

جی پی مورگان گفته در صورتی که مذاکرات تجاری آمریکا و چین موجب پایان یافتن اختلافات تجاری بین دو کشور شود، توجه بازار نفت «از نگرانی های تاثیرگذار بر رشد تقاضا به کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا و ریسک های ژئوپلتیک تاثیرگذار بر عرضه نفت معطوف خواهد شد.»

در حالی که اوپک مشغول محدود کردن عرضه نفت است، خاورمیانه درگیر نزاع های سیاسی شده و تولید نفت در خارج از اوپک نیز در حال افزایش است، بانک آمریکا مریل لینچ گفته سهم اوپک از بازار نفت جهان از ۳۱.۹ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۸ به ۲۹ میلیون بشکه در سال ۲۰۲۴ کاهش خواهد یافت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها