رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424809

سیطره نیروهای حفتر بر میدان نفتی «الشراره»

ساعت24-نیروهای تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر»، میدان نفتی الشراره واقع در جنوب غرب لیبی را به کنترل کامل خود درآوردند.

laquo;خلیفه العبیدی» مدیر دفتر رسانه‌ای فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی گفت که نیروهای مسلح تحت امر ژنرال حفتر موفق شدند میدان نفتی الشراره را به طور کامل تحت کنترل خود درآورند.

وی افزود که امنیت در داخل این میدان و اطراف آن به طور کامل برقرار است و تعدادی از یگان‌های مسلح در منطقه حضور دارند.

العبیدی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد که سیطره کامل بر میدان نفتی الشراره به دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی صورت گرفت و نیروهای ارتش لیبی تأمین کامل امنیت این میدان را بر عهده دارند.

وی افزود: فرماندهی ارتش لیبی چند روز قبل اعلام کرده بود که بخشی از میدان الشراره را به کنترل خود درآورده است و یگان‌های ارتش خود را به میدان ۱۸۶ یکی از میادین وابسته به میدان الشراره رسانده‌اند اما روز دوشنبه‌(دیروز) میدان الشراره به طور کامل تحت کنترل ارتش درآمد.

العبیدی همچنین گفت که سیطره ارتش بر میدان نفتی الشراره با هماهنگی گارد حفاظت از تأسیسات نفتی، قبایل و سرشناسان منطقه که نقش زیادی در تسهیل ورود نیروهای ارتش به این میدان داشتند، صورت گرفت.

این در حالی است که «صالح المجربی» نماینده لیبی در سازمان ملل دو روز پیش با اشاره به بمباران فرودگاه میدان نفتی الفیل توسط نیروهای تحت امر خلیفه حفتر، اقدام فوری شورای امنیت برای توقف عملیات‌های نظامی این نیروها در جنوب لیبی را خواستار شد.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم «معمر القذافی» در سال ۲۰۱۱ شاهد دودستگی و درگیری است و دو دولت یکی در شرق شامل پارلمان طبرق و ارتش ملی به فرماندهی «خلیفه حفتر» و یکی در غرب به عنوان دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» حاکم است که دولت وی از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها