رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424914

عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه:

نشست ورشو تاثیری بر اوضاع خاورمیانه نمی گذارد

ساعت 24- عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه گفت که برگزاری نشست خاورمیانه در ورشو پایتخت لهستان، هیچ تاثیری بر اوضاع خاورمیانه نخواهد گذاشت.

style="text-align: justify;">«ایگور کوروتچنکو» که همزمان سردبیر نشریه نظامی روسی «دفاع ملی» است روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو، افزود: نشست ورشو در واقع برای پیشبرد اهداف آمریکا در خاورمیانه و در وهله اول برای انسجام بخشیدن به اقدامات علیه ایران برگزار می شود.

وی ادامه داد: این نشست به هیچ وجه برای حل مسائل خاورمیانه برگزار نمی شود و بخشی از استراتژی آمریکا برای افزایش حضور در خاورمیانه است.
کوروتچنکو گفت: نشستی که دستور کار و بیانیه پایانی بدون مشارکت کشورهای شرکت کننده تنظیم شده باشد نمی تواند نشست موفقی به حساب آید.
کارشناس ارشد روس ادامه داد: آمریکا این واقعیت را نمی خواهد پذیرد که در حل مسائل خاورمیانه به حاشیه رانده شده و علت اصلی این مساله اقدامات این کشور است.
عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه یادآورشد: آمریکا در سوریه متحمل شکست شده است چرا که نمی خواهد مسائل این کشور از راه های سیاسی حل و فصل شود؛ آنها در این عرصه هم کارشکنی می کنند و مانع اجرای مذاکرات صلح و تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه می شوند.
«در حل مساله فلسطین و اسراییل هم آمریکا به طور یک جانبه از اسراییل طرفداری کرد و این اقدام به وجهه واشنگتن در خاورمیانه ضربه جدی وارد کرد.»

**ایران و روسیه در شرایط تحریم ها به همکاری ادامه می دهند
عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه در واکنش به سوالی در مورد همکاری های ایران و روسیه اظهار داشت: ایران و روسیه در شرایط تحریم های سخت که ازسوی ایالات متحده وضع شده به همکاری های خود ادامه می دهند.
وی افزود: به همین دلیل روابط و تماس های ما به تنظیم مواضع متوازن دو کشور کمک می کند.
کوروتچنکو گفت: ما همکاری های بسیار خوبی در مساله سوریه داریم و در مسائل منطقه ای نیز با یکدیگر همکاری می کنیم، در این عرصه ایران و روسیه شرکای مطمئن و متحد هستند و اقدامات به نفع ملت های دو کشور جریان دارد.
وی خاطرنشان کرد: ایران در منطقه خاورمیانه از جمله در حمایت از جنبش هایی که برای دفاع از حقوق ملت فلسطین تلاش می کنند، حق قانونی دارد.
مقام روس افزود: ایران در منطقه خاورمیانه حضور فعال دارد و در این عرصه
از امکانات برای استفاده از توانمندی نظامی خود برخوردار است، این حق هر کشوری برای دفاع از منافع خود است.
وی این را نیز گفت که ایران و روسیه متحد یکدیگر هستند و به اقدامات یکدیگر اعتماد دارند.

**امیدوار به استفاده مشترک از منابع طبیعی دریای خزر هستیم
مقام روس در پاسخ به پرسشی درباره امکان همکاری ها در دریای خزر هم گفت: موقعیت دریای خزر تعیین شده و امیدواریم به همراه ایران و سایر کشورهای ساحلی خزر شامل قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان از ثروت های طبیعی این دریا به نفع ملت های منطقه استفاده کنیم.
گفتنی است در نشستی که روزهای 13 و 14 فوریه (24 و 25 بهمن) در ورشو پایتخت لهستان برگزار خواهد شد روسیه شرکت نخواهد داشت و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اعلام کرده که پا در این نشست نمی گذارد.
در این نشست فقط مقام های برخی شیخ نشین های متحد آمریکا در حاشیه خلیج فارس و در صدر آنها عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حضور دارند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها