رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424936

شریعتمداری: در حال طراحی سامانه‌ای از اطلاعات زنان سرپرست خانوار هستیم

ساعت 24- وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از طراحی سامانه‌ای از اطلاعات زنان سرپرست خانوار و نحوه استفاده آنها از خدمات سازمان‌های حمایتی خبر داد.

style="text-align:justify">محمد شریعتمداری در حاشیه پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار درباره جزئیات تفاهمنامه‌ای که در این جلسه مابین وزارت کار و معاونت امور زنان خانواده ریاست جمهوری امضا شد به خبرنگاران، گفت: براساس ماده ۸۰ قانون برنامه ششم، تکالیف مهمی در عرصه‌های گوناگون مربوط به بهره‌مندی از حضور قشر عظیم زنان در توسعه کشور بر عهده معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گذاشته شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف اجرایی مکلف به اجرای این قانون هستند. بخشی از آن که یکی از کمیته‌هایش کمیته آمار و اطلاعات است و یکی دیگر از کمیته‌های آن مربوط به حوزه توانمندسازی زنان برای دسترسی به مشاغل شایسته در کشور است براساس تقسیم کار بر عهده وزارت کار قرار گرفته است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در اجرای این مأموریت قانون‌گذار منابعی را به صورت متمرکز در اختیار شورای اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار می‌دهد. ما در تفاهمنامه‌ای که امروز امضا شد، در خصوص بخشی از وظایف مربوط به این حوزه به تفاهم رسیدیم.

وی اضافه کرد: در حوزه توانمندسازی بانوان و مهارت‌افزایی، سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای وارد کار شده است که با استفاده از نظارت بیرونی و مشاوره بخش غیردولتی، فاصله بین نیازمندی‌های بازار کار با میزان مهارت‌های موجود در بانوانی که نیازمند شغل هستند را شناسایی می‌کنیم و با شناسایی معین به میزان مهارت‌هایی که نیاز دارند، آنان را در اختیار آموزش فنی‌وحرفه‌ای قرار دهیم تا آموزش کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای آنها انجام شود و برای بازار کار آماده شوند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حال طراحی اطلاعات کاملی از زنان سرپرست خانوار و نحوه استفاده آنها از امکانات و خدمات سازمان‌های حمایتی هستیم که امیدواریم شرح خدمات آن تا پایان سال به تصویب برسد و از ابتدای سال آینده شروع به اجرا شود. امیدواریم در حداقل زمان ممکن اطلاعات جامع مربوط به این قشر را در اختیار داشته باشیم.

شریعتمداری در ادامه درباره همسان‌سازی حقوق و دستمزد گفت: اجرای طرح همسان‌سازی حقوق و دستمزد نیازمند بودجه بسیار بالایی است، به همین دلیل به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد اجرای این طرح در بازه زمانی سه ساله را ارائه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: پارسال برای همسان‌سازی رقم اندکی داشتیم اما ما افرادی با حقوق ۵۰۰ هزار تومان داریم و برای همسان‌سازی به مبالغ بیشتری نیازمندیم.

وی درباره عیدی بازنشستگان کشوری نیز گفت: یک میلیون و ۴۲۱ هزار بازنشسته کشوری عیدی پایان سال را یکشنبه شب دریافت کردند و درخصوص کارکنان تأمین اجتماعی نیز معمولاً همراه با حقوق اسفندماه، عیدیشان نیز پرداخت خواهد شد. همچنین پرداخت عیدی صندوق بازنشستگی بیمه عشایر و روستاییان نیز از بهمن‌ماه آغاز شده است.

شریعتمداری درباره جزئیات و زمان توزیع دوباره بسته حمایتی نیز گفت: پاسخ این سوال را باید از رئیس سازمان برنامه و بودجه دریافت کنید.

شریعتمداری افزود: درباره مقررات پرداخت حقوق و دستمزد به هیأت مدیره بسیار دقیقیم و اگر در گذشته تخلفی شده باشد بدون‌شک به دستگاه‌های نظارتی اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها