رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 425246

لاریجانی: شرکت های ژاپنی علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستند

ساعت 24- رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجار ایرانی علاقه مند به همکاری نزدیک با ژاپن هستند، گفت: دولت ژاپن حدود 3 سال است که اعلام کرده 10 میلیارد دلار خط اعتباری برای همکاری اقتصادی اختصاص می دهد، اما تحقق نیافت.

div>

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی با رئیس مجلس نمایندگان ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار لاریجانی با اشاره به دیدار با رئیس پارلمان ژاپن در حاشیه بین المجالس گفت: از نگاه مثبت به توافق هسته ای تشکر می کنیم، آن زمان ما بحث های زیادی در مورد فعال کردن همکاری های اقتصادی میان دو کشور داشتیم و مسیر خوبی در این رابطه طی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تجار ایرانی علاقه مند به همکاری نزدیک با ژاپن هستند اما دولت ژاپن حدود 3 سال است با اتخاذ تصمیمی اعلام کرد 10 میلیارد دلار خط اعتباری برای همکاری اقتصادی اختصاص می دهد اما تحقق نیافت.

وی ادامه داد: شرکت های ژاپنی علاقه مند به سرمایه گذاری در زمینه پتروشیمی و نفت هستند، امیدواریم شما این موضوع را مدنظر قرار دهید.

در ادامه اوشی ما رئیس پارلمان ژاپن با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری میان دو کشور خواستار همکاری های دوجانبه شد، و گفت: توافق هسته ای در شرایط سخت مورد حمایت ما است و تمایل داریم تداوم یابد.

وی ادامه داد: روابط دیپلماتیک دو کشور دارای اهمیت است اما روابط میان نمایندگان و پارلمان نیز بسیار حائز اهمیت است و انتظار می رود همکاری ها میان گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن افزایش یابد.

رئیس پارلمان ژاپن سیاست دولت روحانی در راستای همکاری سازنده با جوامع بین المللی در اجرای توافق هسته ای را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نقش عمده شما در تصویب لوایح سه‌گانه مورد احترام است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها