رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 425466

اجرای ارکستر سازهای ملی ایران و تقدیم یک قطعه به محمدرضا شجریان

ساعت 24- ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی‌اکبر قربانی با آرزوی سلامتی برای محمدرضا شجریان و تقدیم یک قطعه به این استاد آواز ایرانی روی صحنه رفت.

style="text-align:justify">وحید تاج که به عنوان خواننده این ارکستر روی صحنه آمده بود، پیش از اجرای قطعه‌ای به نام موج رو به مخاطبان گفت: قطعه‌ای که در این لحظه اجرا می‌کنیم، نامش موج و ساخته فرهاد فخرالدینی با شعری از فریدون مشیری است. پیش از این خوانندگان بسیار خوب و زیادی این کار را خوانده‌اند، از جمله استاد محمدرضا شجریان که من آواز را نزد او آموختم.

او ادامه داد: با آرزوی سلامتی برای استاد شجریان این قطعه را به او تقدیم می‌کنیم.

سوئیت ابن سینا، چهارگاه برای ویولن و ارکستر، لزگینکا، رنگ شرقی، موج، خوش آمدی، بهار من، ریتم‌های رقص آذربایجان برای نقاره و ارکستر، شورآفرین، هورا ستکاتو، پرواز زنبور عسل، به یاد صیاد، دگر چه خواهی و خاک مهرآیین رپرتواری بود که برای این کنسرت در نظر گرفته شده بود.

به غیر از دو قطعه تنظیم این قطعات برای این ارکستر بر عهده علی‌اکبر قربانی بود.

امین غفاری به عنوان سولیست ویولن و وحید اسدالهی به عنوان سولیست نقاره در این اجرا حضور داشتند. اسدالهی هنگام تک‌نوازی در قطعه آذربایجانی چند بار مورد تشویق مخاطبان قرار گرفت.

تم جشنواره امسال اجرای آثار آهنگسازان ایرانی است. آثاری بی‌کلام و با کلامی از فرهاد فخرالدینی، علی تحویدی، جواد لشکری و… در این کنسرت اجرا شد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها