رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 425529

بن سلمان به چین سفر می کند

ساعت24 -وزارت امور خارجه چین روز جمعه از سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به پکن به منظور تبادل نظر درباره مسائل مشترک منطقه ای و جهانی و همچنین پیشبرد روابط دو کشور، خبر داد.

محمد بن سلمان
style="text-align:justify">بن سلمان که مظنون به دست داشتن در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی است، روزهای 21 و 22 فوریه (2 و3 اسفند) طی سفر به چین با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین و «هان ژنگ» معاون نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه گنگ شوانگ در یک نشست خبری روزانه گفت: هدف از این سفر، گسترش هرچه بیشتر روابط چین و عربستان سعودی و افزایش همکاری دو کشور در پیشبرد پروژه 'یک کمربند- یک جاده' است.

عربستان که از بزرگترین صادر کنندگان نفت خام جهان است در سفرهای خود به کشورهای آسیایی در پی سرمایه گذاری در پروژه های پالایش و پتروشیمی سراسر جهان است تا خریداران دائمی نفت خود را تامین کنند.

بن سلمان همچنین طی چند روز آینده به پاکستان،هند، مالزی و اندونزی سفر خواهد کرد. گزارش ها حاکی از این است که ولیعهد عربستان برای امضای چند توافقنامه به اسلام آباد سفر می کند که شامل قراردادی 10 میلیارد دلاری برای ساخت پالایشگاه نفت در پاکستان است.

سفر رسمی بن سلمان به پاکستان از فردا(شنبه) آغاز خواهد شد. مردم شهرهای مختلف پاکستان با برگزاری تجمع هایی، مخالفت خود را با سفر شاهزاده سعودی به کشورشان به نمایش گذاشتند.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها