رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 425615

آلمان درخواست آمریکا مبنی بر خروج از برجام را رد کرد

ساعت24- نیلز آنین وزیر مشاور در وزارت خارجه آلمان که هدایت هیات آلمانی درنشست روزپنجشنبه گذشته آینده صلح وامنیت در خاورمیانه در ورشو لهستان را بر عهده داشت، درخواست دولت آمریکا مبنی بر خروج کشورهای اروپایی از برجام را رد کرد.

به گزارش رسانه های آلمانی از جمله تارنمای تی آنلاین، این دیپلمات اعلام کرد: هر چند لازم است به ایران فشار بیاوریم اما ما به همکاری بر اساس این قرارداد بین المللی نیازمندیم و این رویکرد را در کنار یکدیگر ادامه خواهیم داد.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در نشست ورشو از کشورهای اروپایی خواست تا از خروج واشنگتن از برجام پیروی کنند. او از تلاش آلمان، فرانسه و انگلیس در جهت حمایت از برجام و ادامه تجارت با ایران پس از اعمال تحریم ها انتقاد کرد.
به دلیل امتناع هایکو ماس وزیر خارجه آلمان به حضور در نشست ورشو که برخی کارشناسان آن را بیانگر نظر مخالف این کشور با برگزاری این نشست ارزیابی کردند، نیلز آنین هدایت هیاتی از کشورش در سفر به لهستان را بر عهده گرفت.
پیش از این فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز بر پایبندی این اتحادیه به برجام تاکید کرده بود.وی روز گذشته در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت حفظ توافق هسته‌ای با ایران 'مساله‌ای امنیتی است'.
هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان هم درهمین کنفرانس تعهد قدرت‌های اروپایی به توافق هسته‌‌ای را تکرار کرد وگفت:'بدون برجام 'منطقه امن‌تر نخواهد بود و اتفاقا به رویارویی آشکار نزدیکتر خواهد شد.'
رهبران اروپایی پیش از این هم بارها گفته‌اند که توافق هسته‌ای را مفید می‌دانند و برای ترغیب ایران به ماندن در توافق، به رغم خروج آمریکا از آن، ساز و کار مالی جدیدی ایجاد کرده‌اند که امکان مبادلات مالی با ایران را فراهم کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها