رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 425650

نتانیاهو در ورشو دسته گل به آب داد؛ لهستان، سفیر را احضار کرد

ساعت24-به دنبال احضار سفیر رژیم صهیونیستی از سوی دولت لهستان، نخست‌وزیر این رژیم سعی کرد اظهارات خود درباره ملت لهستان را توجیه کند.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در واکنش به احضار آنا ازری، سفیر این رژیم از سوی لهستان به خاطر اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم درباره ملت لهستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که روزنامه اورشلیم پست در انتقال اظهارات وی دچار اشتباه شده و این خبر را تصحیح کرده است.

در این بیانیه آمده است که نتانیاهو در اظهارات خود درباره سوالی در مورد همکاری لهستانی‌ها با نازی‌ها هیچ‌گونه اتهام پوشیده‌ای را مطرح نکرده است.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دفتر نتانیاهو تاکید کرد: نخست وزیر درباره لهستانی‌های آن دوره صحبت کرده است نه ملت لهستان یا خود لهستان و گزارش‌های رسانه‌ای اظهارات نتانیاهو را اشتباه منتقل کرده و آن را تحریف کرده‌اند.

وزارت خارجه لهستان روز گذشته سفیر اسرائیل را برای اعلام مراتب اعتراض خود نسبت به سخنان نتانیاهو احضار کرد. نتانیاهو گفته بود که لهستانی‌ها با نازی‌ها در جریان جنگ جهانی دوم علیه یهودیان همکاری کرده‌اند.

در مقابل آندری دودا، رئیس جمهوری لهستان نیز در واکنش به اظهارات نتانیاهو با اشاره به احتمال برگزاری اجلاس ویزگراد در قدس گفت: اگر نتانیاهو این حرف را زده باشد، اسرائیل مکان مناسبی برای برگزاری این اجلاس نیست.

رئیس جمهوری لهستان محل اقامت خود را برای برگزاری اجلاس ویزگراد پیشنهاد داد.

در همین راستا هیئت پخش تلویزیونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بحران میان لهستان و اسرائیل حل شده است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها