رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 425692

مرکل: هدف نهایی آمریکا و اروپا در خصوص ایران یکی است

ساعت24-صدراعظم آلمان بر لزوم تجدید نظر در ساختار امنیتی که پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفته است، تاکید کرد و گفت که اروپا و آمریکا درباره ایران هدف مشترکی دارند.

laquo;آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در جریان سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن تاکید بر اهمیت مسایل امنیتی در سطح جهان گفت : «ما در ساختاری زندگی می‌کنیم که پس از جنگ جهانی دوم آن را شکل دادیم و باید این ساختار تغییر کند چرا که امروزه جهان با چالش‌های جدیدی مواجه است.»

صدراعظم آلمان با تاکید بر اینکه پایان پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای خبری بد است که پیامدهای آن بر اروپا تاثیر می‌گذارد، از چین خواست تا به مذاکراتی به منظور ایجاد پیمانی به جای این پیمان بپیوندد. وی همچین گفت: «خلع سلاح چیزی است که همه ما باید بر آن تمرکز داشته باشیم.»

مرکل همچنین بر تعهد کشورش به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (نتتو) تاکید کرد و در عین حال گفت که موضوع تولید ناخالص داخلی مسئله‌ای است که می‌تواند مورد بحث قرار گیرد.

صدراعظم آلمان در ادامه گفت: « ما در دورانی زندگی می‌کنیم که تحت تاثیر مسایلی مانند آزمایش‌های هسته‌ای، تغییرات آب‌وهوایی و... قرار دارد. همه اینها بر امنیت جهان تاثیر می‌گذارد.»

صدراعظم آلمان در بخشی از سخنرانی خود به ایران نیز پرداخت. او ضمن پذیرفتن اختلافات تاکتیکی بین اروپا و آمریکا در خصوص ایران تصریح کرد که هدف نهایی هر دو طرف در خصوص ایران یکی است.

مرکل تصریح کرد که خروج آمریکا از تنها توافق موجود (برجام)، تاثیری بر مهار آنچه وی آثار منفی ایران خواند، ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها