رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 425700

احتمال برگزاری رزمایش مشترک ترکیه-روسیه-ایران در ادلب

ساعت24-رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که این کشور ممکن است در صورت لزوم به همراه روسیه و ایران رزمایش مشترکی علیه گروه‌های افراطی در ادلب برگزار کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه حریت، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه، گفت که این کشور ممکن است در صورت لزوم به همراه روسیه و ایران رزمایش مشترکی علیه گروه‌های افراطی در ادلب برگزار کند. وی همچنین وعده داد که این کشور در راستای اعمال تمام‌وکمال توافق آنکارا-مسکو که به صلح موقت میان دولت سوریه و گروه‌های تروریستی انجامیده قدم خواهد برداشت.

اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگارانی که او را در نشست سوچی همراهی کرده بودند، گفت: «رزمایش مشترک می‌تواند هر زمانی صورت گیرد. هیچ مانعی در این رابطه وجود ندارد. اقدام‌های صورت‌گرفته فعلی برای راحتی، شادی و شکوفایی مردم ادلب اعمال شده است.»

اردوغان درباره این‌که دقیقا چه اقدام‌هایی بناست صورت بگیرد توضیح نداد، اما بر توافق سه‌جانبه برای برگزاری رزمایش در این منطقه تاکید کرد. ادلب محل استقرار ده‌ها هزار تروریست است که کنترل حدود ۹۰ درصد از این منطقه را در دست دارند.

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: «سازمان اطلاعاتی ترکیه به‌شدت مشغول کار است تا از حوادث تروریستی جلوگیری کند. اعمال پست‌های بازرسی در ادلب نیز وظیفه‌ای حیاتی است.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها