رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 425767

ریابکوف: آمریکا اهمیتی به امنیت جهانی نمی دهد

ساعت 24- معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات اخیر مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا علیه روسیه اعلام کرد که مقامات واشنگتن بدون در نظر گرفتن امنیت جهانی تنها به تامین منافع خود می اندیشند.

style="text-align:justify">سرگئی ریابکوف در مونیخ به خبرنگار ریانووستی گفته است که سخنرانی پنس در کنفرانس امنیتی مونیخ نشان داد که آمریکا به دنبال تامین منافع خود بدون در نظر گرفتن عواقب مخرب احتمالی برای امنیت جهانی است.

وی با اشاره به اظهارات پنس علیه ایران و ونزوئلا و ادعای آمریکا برای برتری مطلق بر جهان اظهار داشت: آمریکا تلاش دارد به هر قیمتی رویکرد خود را بر دیگران تحمیل کند.
ریابکوف با بیان اینکه پنس اخراج 60 دیپلمات روسی از ایالات متحده را پیروزی در سیاست خارجی این کشور خوانده است، افزود: ما همیشه به چنین اقدامات تحریکی پاسخ متقابل داده ایم و حداقل مدعی نشده ایم که این مساله یک دستاورد کاری بوده است چرا که چنین فکر نمی کنیم؛ ضمن اینکه (جدا از سخنان پنس) هر چیز دیگری قابل پیش بینی است.
گفتنی است، مایک پنس امروز در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن درخواست دوباره از اروپا برای خروج از توافق هسته ای با ایران و تکرار اظهارات ضد ایرانی خود به اعضای ناتو هشدار داد که از خرید تسلیحات رقبای آمریکا (روسیه) خودداری کنند چرا که آمریکا بی تفات از این موضوع عبور نمی کند.
پنس در بخش دیگری از سخنان خود از اتحادیه اروپا خواست که مشروعیت خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا را بپذیرند و در ادامه از اروپا خواست در مقابل طرح انتقال گاز روسیه به آلمان در از طریق دریا مشهور به طرح انتقال گاز جریان شمالی 2 بایستند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها