رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 425779

مدیر عامل هما: برای نوروز پرواز چارتری نداریم

ساعت 24- مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام هزینه‌های خرید ATR را پرداخت کرده‌ایم و هیچ بدهی به این شرکت نداریم.

style="text-align:justify"> فرزانه شرفبافی مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم افتتاح آشیانه شماره ۲ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در آشیانه شماره ۲ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران فرودگاه امام خمینی(ره) تعمیرات سبک و نیمه سنگین هواپیماها انجام می‌شود، اظهار کرد: با خرید هواپیماهای ATR بیشتر هواپیماها از فرودگاه مهرآباد جابه‌جا می‌شوند، بنابراین آشیانه فرودگاه مهرآباد به طور کامل در اختیار ATR قرار گرفته و در این آشیانه هواپیماهای نیمه‌سنگین از جمله ایرباس تعمیر می‌شود.

وی به کاهش هزینه ایرلاین ایران ایر با راه‌اندازی آشیانه شماره ۲ فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: پیش از این نشست و برخاست متعددی برای انتقال هواپیماها از فرودگاه امام(ره) به آشیانه مهرآباد انجام می‌شد، اما هم‌اکنون با راه‌اندازی این آشیانه دیگر نیازی به نشست و برخاست هواپیماها از فرودگاه امام(ره) به مهرآباد نیست.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در آشیانه شماره ۲ سیستم اطفای حریق و آتش‌نشانی به طور کامل نصب شده و تمام چک‌های لازم برای تعمیرات هواپیما انجام شده و هم‌اکنون منتظر نصب تجهیزات هواپیماها هستیم.

شرفبافی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای ایام نوروز و سفرهای نوروزی ۳۸۰ صندلی اضافه کرده است، گفت: باتوجه به تحریم‌های شدید، بار سفرهای پرواز اروپایی بر عهده شرکت ایران ایر قرار گرفته و ما در این ایام با شرایط ویژه‌ای مواجه هستیم و آمادگی لازم برای پروازهای خارجی را داریم.

نمی‌توانم رقم زیان انباشته شده ایران ایر را اعلام کنم

وی در پاسخ به سئوالی درباره میزان زیان انباشته شده ایران ایر گفت: نمی‌توانم رقم زیان انباشته شده ایران ایر را اعلام کنم، اما خوشبختانه قرار شده با افزایش سرمایه دولت در ایران ایر بخشی از زیان‌های انباشته شده با مطالبات تهاتر شود.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مشکل تأمین قطعات هواپیماها اشاره کرد و افزود: برای تأمین قطعات با مشکل مواجه هستیم به طوری که هم‌اکنون هواپیمای نروژی که در شیراز به دلیل نقص فنی متوقف شده به دلیل نبود قطعه همچنان نیمه کاره باقی مانده حال آنکه برای کشور نروژ تحریمی وجود ندارد، بنابراین تأمین قطعه برای هواپیماها بسیار دشوار است.

ایران ایر هیچ پرواز چارتری ندارد

شرفبافی با اشاره به پروازهای چارتری تصریح کرد: ایران ایر هیچ پرواز چارتری ندارد و طبق دستور وزیر راه و شهرسازی تمام بلیت‌ها به صورت برنامه‌ای به فروش می‌رسد.

وی در پایان گفت: تمام هزینه‌های خرید ATR را پرداخت کرده‌ایم و هیچ بدهی در این بخش نداریم.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها