رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 425796

توصیه‌های یک استاد دانشگاه برای ازدواج پایدار

ساعت 24- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با وجود این‌که انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود شرایط ازدواج بسیار سخت شده است و بر اساس آمار یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانم از سن ازدواج گذشته‌اند که این خود زنگ خطر است.

style="text-align:justify">رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به آموزش‌های قبل، حین ازدواج و بعد از ازدواج و تأثیر آن بر انتخاب‌های عاقلانه و با بیان این مطلب که ازدواج در همه جوامع بشری با رسم و رسوم خاص خود برگزار می‌شود، به موضوع ازدواج جوانان در شرایط فعلی پرداخت و گفت: با وجود گذشت ۴۰ سال از انقلاب و برنامه‌های آموزشی و تبلیغاتی صداوسیما، سازمان‌ها، روحانیون و… آمارهای دل‌گرم‌کننده‌ای در این خصوص نیست و آمار ازدواج به طلاق کاهش و طلاق به ازدواج افزایش پیدا کرده است.

آسیب طلاق در خانواده‌های دختر بیشتر از پسر است که این از خواص جامعه ماست. با استفاده از تربیون‌ها و امکانات‌های موجود باید تحکیم ازدواج بیشتر شود و هیچ ازدواجی هرگز به طلاق منجر نشود.

محمدرضا دارابی امروز در همایش آموزش‌های هنگام ازدواج، با بیان این‌که «در همین خصوص آموزش‌هایی برای قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج در نظر گرفته شده است»، خاطرنشان کرد: موضوع بسیار مهم در یک ازدواج مسئله هم‌کفوبودن است که اگر در این خصوص زمینه‌های مختلف در نظر گرفته نشود، زمینه آسیب طلاق صورت می‌گیرد. بر اساس اعتقادات ما با ازدواج کردن ۵۰ درصد از دین کامل شده و جوانان از انحرافات خود جدا می‌شوند، اما باید شرایط جسمی، روحی، روانی و… برای یک ازدواج موفق حاصل شود.

دارابی تاکید کرد: فراهم‌شدن یکی از این شرایط به عهده مربیانی است که آموزش‌های قبل، حین ازدواج و بعد از ازدواج بر عهده آنهاست؛ هرچقدر این آموزش‌ها مبتنی‌بر آموزش‌های عملی و عقلی باشد، پذیرش آن ساده‌تر و عقلانی‌تراست که طرفین می‌توانند عاقلانه‌تر انتخاب کنند. عامل بسیار مهم در طلاق دخالت‌های نابه‌جای خانواده است؛ چرا که یک زوج باید روش و منش زندگی خود را، خود انتخاب کند که استحکام زندگی آن‌ها بیشتر شود.

وی عنوان کرد: در جامعه ما هستند جوانانی که سن آن‌ها بالای ۳۰ سال است و مجرد هستند و دختری ۱۳ ساله به اجبار به عقد درآورده می‌شوند که این تضادها آسیب‌هایی در جامعه به دنبال دارد. دولت و ملت باید شرایط تسهیل ازدواج به‌موقع برای جوانان را فراهم کنند و از ازدواج‌های زودهنگام جلوگیری شود. کمک منسجم و مداوم سازمان و نهادها برای جلوگیری از طلاق نیاز است که این برنامه مشترک برای همه نهادهایی است که می‌توانند در ازدواج موفق سهمی داشته و کمک کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها