رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 425878

نیویورک‌تایمز: سیاست خارجی آمریکا باعث ناامیدی متحدان سنتی شده است

ساعت24-یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به بررسی سخنان معاون کنونی و سابق روسای جمهور آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ و سرخوردگی متحدان سنتی آمریکا از سیاست خارجی این کشور پرداخته است.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی به مقایسه سخنرانی «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا با «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ پرداخت.

پنس در سخنرانی خود بار دیگر بر شعار «اول آمریکا» را در میان نزدیک‌ترین متحدان آمریکا در اروپا مورد تاکید قرار داد. وی بر خواسته خود از اروپایی‌ها برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران نیز تاکید کرده و خواستار افزایش سهم کشورهای اروپایی در ناتو شد.

سخنرانی پنس با واکنش ضعیف قابل پیش‌بینی در کنفرانس مونیخ مواجه شد و تنها آمریکایی‌های حاضر در سخنرانی وی از این سخنان استقبال کردند.

چند ساعت بعد، جو بایدن در کنفرانس امنیتی مونیخ به سخنرانی پرداخت. سخنرانی وی انتقاد از رفتار دولت ترامپ با متحدان بود و به نظر می‌رسید که به تشریح رویکرد خود در سیاست خارجی در صورت نامزدن شدن برای انتخابات پرداخته است.

بایدن در سخنرانی خود گفت: من به شما قول می‌دهم، این نیز بگذرد و ما بازخواهیم گشت.

با در نظر گرفتن سخنرانی پنس و بایدن، این دو به تشریح تغییرات شدید در سیاست خارجی آمریکا پرداختند که باعث شده متحدان سنتی که در کنفرانس امنیتی مونیخ گرد هم آمده بودند در ناامیدی قرار بگیرند.

پنس و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا یک هفته در اروپا بودند و به چندین کشور اروپایی سفر دوره‌ای داشتند، سفری که در کمتر دولتی در آمریکا پیش از این انجام شده بود.

«ایوو دالدر»، سفیر سابق آمریکا در ناتو و رئیس کنونی شورای شیکاگو در اموربین‌الملل می‌گوید: میان سیاست خارجی کنونی و قبلی آمریکا تضاد وجود دارد. در سیاست خارجی کنونی، آمریکا در اولویت قرار داشته و از دیگران انتظار می‌رود که کارها را انجام دهند اما در سیاست خارجی سابق از دیگران خواسته می‌شد تا با یکدیگر ارزش‌های مشترک را پیگیری کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها