رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426004

جنیدی: اینستکس نه بیارزش است و نه شق‌القمر میکند

ساعت24-معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: اینستکس در درون اتحادیه اروپا می خواهد عملیاتی شود بنابراین تابع قوانین و نظامات اروپا است. مثل اینکه یک شرکتی در ایران تاسیس شود قطعا تابع قوانین و نظامات ایران خواهد بود.

لعیا جنیدی
لعیا جنیدی عضو کابینه دولت دوازدهم توضیح داد: اینستکس قرار است یک راه به مجموعه راه هایی که در این شرایط سخت برای تعاملات مالی و بانکی بین المللی داریم اضافه کند؛ ما اینستکس را باید در همان حدش ارزیابی کنیم، نه می توانیم بگوییم بی ارزش است و نه می توانیم بگوییم شق‌القمر اتفاق می افتد. در مجموع یک راه به مجموعه راه های ما اضافه می شود.

وی درباره ارتباط بین اینستکس و اف ای تی اف ادامه داد: اینستکس در درون اتحادیه اروپا می خواهد عملیاتی شود بنابراین تابع قوانین و نظامات اروپا است. مثل اینکه یک شرکتی در ایران تأسیس شود قطعا تابع قوانین و نظامات ایران خواهد بود. استانداردهایی که در لوایح چهارگانه است و بعضی استانداردهای رویه بانکی مالی که بر این مبنا به وجود آمده، این استانداردها جهانی است و مشخصا در اتحادیه اروپا نیز وجود دارد. بنابراین وقتی نهادی در دل اتحادیه اروپا به وجود می آید لامحاله تابع آن مقررات است. لامحاله وقتی فردا ضوابط تطبیق می نویسد حتما همه اینها را در درون خود لحاظ می کند.

معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار کرد: همان طور که یک شرکت نمی تواند در درون ایران بدون توجه به نظامات و مقررات کشورما عمل کند، یک شرکت یا نهاد در درون اتحادیه اروپا نیز نمی تواند بی توجه به قوانین و نظامات آنجا باشد بنابراین خود به خود برای اینکه بتواند روابط خود را با نهاد متناظر در ایران حفظ کند خواهد خواست که در چارچوب نظاماتی که مورد قبول است عمل کند. پس ما نگوییم که آنها یک شرط آنچنانی گذاشتند تا لطمه ای به ما بزنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها