رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426096

لالایی خوانی پروین بهمنی و حضور وزیر ارشاد در جشنواره موسیقی فجر

ساعت 24-پنجمین شب اجرای موسیقی نواحی در جشنواره موسیقی فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز لالایی خوانی پروین بهمنی همراه بود.

div>

اجراهای شامگاه یکشنبه بخش موسیقی نواحی در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سالن سوره حوزه هنری در حالی انجام شد که در بخش نخست، گروه حاوا (قشقایی) به سرپرستی پروین بهمنی به اجرای برنامه پرداخت.


در دقیقه‌های پایانی اجرای این گروه، پروین بهمنی با حضور روی صحنه در سخنانی به مرگ فرهاد قلی پور، از نوازندگان گروهش اشاره و این فقدان را ضربه مهلکی به خودش و موسیقی قشقایی توصیف کرد. او سپس یک لالایی سوزناک را به زبان ترکی قشقایی در فراق قلی پور اجرا کرد.


او در ادامه، یک قطعه مرثیه کوتاه را هم به بی بی ایل قشقایی، دختر صولت الدوله قشقایی (ملک بی بی) تقدیم کرد.


بخش دوم پنجمین شب اجرای موسیقی نواحی در سالن سوره که به گروه کتول گیلان به سرپرستی محمدرضا برزگر اختصاص داشت، با حضور سیدعباس صالحی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - همراه شد.


صالحی را در این حضور، علی ترابی - رئیس مرکز موسیقی - شاهین فرهت - دبیر جشنواره سی و چهارم موسیقی فجر - و سید محمد طباطبایی - دستیار رسانه‌ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - همراهی و علیرضا قزوه هم از طرف حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، به همراه برخی همکاران، از او استقبال کردند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها