رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426254

سردار وحیدی: آمریکاییها جنگ اقتصادی بر ضد ایران به راه انداخته اند

ساعت24- رییس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: آمریکایی‌ها جنگ همه جانبه ای از جمله جنگ اقتصادی بر ضد ایران به راه انداخته اند و ما برای مقابله با آن باید بیندیشیم.

سردار وحیدی
سردار سرتیپ «احمد وحیدی» امروز –دوشنبه- در دومین همایش ملی «اقتصاد دفاع» که در محل دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی برگزار شد، با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ما در حالی وارد گام دوم انقلاب می شویم که دارای کوله باری از تجربه، دانش و دستاوردهای بزرگ هستیم.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی با تاکید بر اقتصاد پایدار، یادآور شد: امروز ما با موضوع جهانی شدن به عنوان یک امر قطعی مواجه هستیم، البته نگاه اسلام هم جهانی است.
وی افزود: اما آنچه از پس این جهانی شدن درآمد، باعث چنبره زدن نظام اقتصادی استعماری بر حیات ملت ها و کشورها شد.
وحیدی خاطرنشان کرد: نظام مالی جهانی که از پس رژیم ها و کنوانسیون های مختلف شکل گرفت و قدرتی که امروز قدرت آمریکا و نظام سلطه است بر اساس این ساختارها نهادینه شده است.
وی ادامه داد: ساختارها و نهادهای بین المللی ایجاد شد و نظام های سلطه بر بالای سر آن نشستند و بر اساس آن یک حکمرانی تمام عیار را در دنیا ایجاد کردند.
رییس دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح کرد: نظام سلطه پس از آن که مشاهده کرد شورای امنیت و سازمان ملل کفایت تحقق همه اهداف آنها را ندارد، ساز و کار مستقل از آن ایجاد کرد؛ آنها به وسیله این ساز و کار توانستند همه جریانات مالی و پولی را به کنترل خود درآوردند.
وحیدی با اشاره به بدهی 22 هزار میلیارد دلاری آمریکا، افزود: پرداخت این بدهی از جیب ملت های مظلوم است. کیست که نداند بزرگترین سرقت ها و تجاوزها امروز توسط نظام سلطه صورت می‌گیرد، اما ادبیات جهان به سمتی حرکت می کند که کسی متوجه آن نشود.
وی با اشاره به عناوینی مانند مبارزه پولشویی و مبارزه با تامین منابع تروریسم، آنها را یک لعاب زیبا دانست و تصریح کرد: این موارد سرلوحه نظام سلطه است.
رییس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه بزرگترین پولشویی ها در آمریکا انجام می شود، تصریح کرد: بزرگترین منابع تأمین تروریسم کشورهای حامی و متحد آمریکا هستند.
وحیدی تاکید کرد: در بین همین شعارهای ظاهرا زیبا، بزرگترین فجایع و جنگ های اقتصادی از جمله در غزه و یمن اتفاق می افتد که با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام می شود.
وی با طرح این سوال که راه برون رفت از فضای کنونی چیست، ادامه داد: مسئله جهانی سازی یک امر قطعی است و نظام های برتر قواعد آن را ایجاد می کنند.
رییس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه ما به وابستگی تن در نخواهیم داد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب یگانه بود و نظامی مانند نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.
وحیدی افزود: امروز نظام ما تنها نظامی است که در مقابل نظام سلطه ایستاده است و ما در اقتصاد دفاع برای رهایی ملت‌ها از نظام جهانی مسموم، باید بیاندیشیم. این رسالت امروز ماست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها