رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426284

در نشست بررسی الزام‎های HSE اروندان مطرح شد

صیانت از هورالعظیم؛ اولویت زیست‎محیطی نفت و گاز اروندان

ساعت24-مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، حفظ محیط‎زیست را به‌ویژه در تالاب هورالعظیم، مهمترین دغدغه و اولویت این شرکت عنوان کرد.

خبر
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، جهانگیر پورهنگ در نشست بررسی الزام‌های بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‎اس‎یی) و پدافند غیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان که دیروز (یکشنبه، ۲۸ بهمن‎ماه) در این شرکت برگزار شد، بر حفظ و صیانت از تالاب هورالعظیم به‌ویژه با درنظر گرفتن تغییرات اقلیمی منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به تمایز فعالیت‎های نفتی در حوزه غرب کارون به علت آبی - خاکی بودن شرایط و وجود تالاب‎ها افزود: بحث مهم دیگری که همواره مورد اهتمام شرکت اروندان بوده، ساماندهی گازهای ارسالی به مشعل است که به این منظور مزایده فروش بخشی از گازهای همراه در این شرکت برگزار و برنده آن مشخص شده و در صورت تصویب اعتبار لازم، طرح بهسوزی مشعل‌ها نیز سال آینده در این شرکت اجرایی می‎شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان اظهار کرد: منطقه غرب کارون با گستره ۵ هزار کیلومتر مربعی خود از نقطه اتصال اروندرود به خلیج فارس تا شمال خوزستان و میدان مشتاق در شوش، شامل ۱۵ میدان نفتی است که اهمیت راهبردی آن به دلیل وجود میدان‌های بسیار بزرگ مرزی و مشترک با عراق برای کشور دوچندان است.

سیدباقر مرتضوی، مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست وزارت نفت نیز در این نشست گفت: ما با داشتن چشم‌انداز بلندمدت از آینده در هنگام تعریف پروژه‎ها و انجام فعالیت‎ها می‎توانیم از بسیاری از چالش‎های زیست محیطی جلوگیری کنیم و طرح‎ریزی فعالیت‎ها باید بر اساس دیدگاه بلندمدت و نگاه به آینده باشد.

وی با تاکید بر جدی گرفتن اصول PSSR (دستورعمل‎های ایمنی راه‎اندازی) در سازمان‎ها افزود: شرکت اروندان به علت بدنه جوان سازمانی خود، ظرفیت پیاده‌سازی زیربناهای مدرن در حوزه اچ‎اس‎یی را دارد و همانگونه که تاکنون حادثه ناگواری روی نداده است، امیدواریم این روند مستمر و همیشگی باشد، زیرا هر حادثه ناگوار به‌صورت ناخودآگاه از لحاظ روحی بر همه افراد سازمان تاثیر منفی می‎گذارد.

مانی عبدالله‎زاده، مدیر اچ‎اس‎یی شرکت ملی نفت ایران نیز در این نشست، پیشنهاد برگزاری مانورهای مشترک اچ‎اس‎یی با حضور شرکت‎های نفت و گاز اروندان و مهندسی و توسعه نفت را برای نزدیکی بیشتر و هم‎افزایی مجموعه‎ها با یکدیگر مطرح و بر همکاری یکپارچه شرکت‎های فعال در منطقه تاکید کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها