رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426298

کره شمالی: برنامه ای برای توسعه تسلیحات اتمی نداریم

ساعت24-با نزدیک شدن به دومین نشست سران واشنگتن و پیونگ یانگ، یک رسانه کره شمالی اعلام کرد این کشور برنامه ای برای توسعه تسلیحات اتمی و یا ساخت سلاح های جدید ندارد.دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا گفته بود: این کشور فعلا شتابی برای غیراتمی سازی کره شمالی ندارد و همین که کره شمالی دست به آزمایش های اتمی و موشکی بالستیک نزند، در شرایط فعلی کفایت می کند.

رهبر کره شمالی در حال ضبط پیام تلویزیونی خود به مناسبت سال نو میلادی

روزنامه 'میاری' روز دوشنبه نوشت: کره شمالی دیگر به دنبال آزمایش های جدید اتمی و موشک بالستیک و یا ساخت و توسعه تسلیحات اتمی نیست.

این رسانه کره شمالی تصریح کرد که در چنین شرایطی هیچ مشکلی برای پیشرفت در روابط با آمریکا وجود ندارد و طرفین می توانند مناسباتشان را بهبود بخشند.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفته است: این کشور فعلا شتابی برای غیراتمی سازی کره شمالی ندارد و همین که کره شمالی دست به آزمایش های اتمی و موشکی بالستیک نزند، در شرایط فعلی کفایت می کند.
میاری می نویسد: هدف کره شمالی ایجاد رژیم دائمی صلح و کسب اعتبار در جامعه بین المللی است و برای پیشبرد فرایند خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره در تلاش است.
کره شمالی تاکید کرده است که توافقات دیدار سران با آمریکا در سال گذشته میلادی را اجرا می کند و توپ حالا در زمین آمریکا است.
این رسانه کره شمالی تاکید کرد که جامعه بین المللی شاهد اقدامات مطلوب و مثبت این کشور بوده است و امروز از آمریکا انتظار می رود به این اقدامات پاسخ مطلوب بدهد و فرصت موجود را مغتنم بشمارد.
در همین حال مقامات ایالات متحده آمریکا و کره شمالی در ویتنام در حال انجام تدارکات برای برگزاری دومین نشست سران بین رهبران این دو کشور هستند که برای اواخر ماه جاری میلادی در این کشور آسیای جنوب شرقی برنامه ریزی شده است.
تیمی از کره شمالی به رهبری کیم چانگ سون، دستیار عالی رتبه 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی روز شنبه پیش از این دیدار که برای روزهای 27 و 28 فوریه برنامه ریزی شده است، وارد هانوی، پایتخت ویتنام شد.
کیم چانگ سون با مقامات ویتنامی ملاقات کرد و از هتل هایی که این رهبران ممکن است در آنجا اقامت کنند، دیدار نمود.
او همچنین انجام تدارکات برای اولین نشست بین آمریکا و کره شمالی در سنگاپور که ماه ژوئن سال گذشته برگزار شد را نیز بر عهده داشت.
از سوی دیگر تیمی از آمریکا در حال بررسی محل های اقامت مناسب برای رییس جمهوری این کشور است.
انتظار می رود که تیم های آمریکا و کره شمالی برای هماهنگی جزییات این نشست سران با یکدیگر ملاقات کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها