رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426301

هفت نماینده پارلمان انگلیس از عضویت در حزب کارگر استعفا دادند

ساعت24-هفت نماینده پارلمان انگلیس در اعتراض به سیاست‌های جرمی کوربین رهبر حزب کارگر از این حزب استعفا کردند.

گروهی از قانون‌گذاران عضو حزب کارگر انگلیس، در نشست «سیاست‌های آینده بریتانیا» استعفای خود را اعلام کردند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، این گروه علت خروج خود از حزب کارگر را رویکرد «جرمی کوربین» رهبر حزب، در قبال برگزیت و طرح ادعای ضدیهودی بودن او اعلام کردند. این استعفای گروهی می‌تواند موج دوم استعفا را به‌دنبال داشته باشد.

اعضای مستعفی این حزب شامل «چوکا یومونا»، «کریس لزلی»، «لوسیانا برگر»، «گوین شوکر»، «آن کافی»، «مایک گیپس» و «آنگلا اسمیت» است که از هفته‌ها پیش‌تر صحبت از استعفایشان در مجامع مختلف پیچیده بود. این افراد در حال تشکیل گروهی به نام «گروه مستقل» هستند.

لوسیانا برگر در این مراسم گفت ارزش‌های ما تغییر نکرده‌اند اما کوچک شمرده شده و مورد حمله قرار گرفته‌اند. اکنون حزب کارگر اولویت‌های حزبی را به اولویت‌‌های ملی ترجیح می‌دهد.

کریس لزلی نیز اذعان کرد حزب کارگر توسط چپ افراط‌گرا به گروگان گرفته شده است. وی افزود سیاست‌های بریتانیا کاملا درهم شکسته شده است و او نمی‌تواند در آینده نماینده دولتی باشد که توسط جرمی کوربین رهبری شود.

آن کافی نیز مدعی شد تفکرات ضدیهودی در حزب کارگر شیوع پیدا کرده است.

کوربین در واکنش به این استعفای گروهی گفت از تصمیم این هفت نماینده پارلمان برای خروج از حزب کارگر متاثر شده است.

کوربین، رهبر حزب مخالف دولت اصرار دارد طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) برای بار دوم به همه‌پرسی گذاشته شود. وی همچنین این راه را پیش روی «ترزا می» نخست وزیر انگلیس گذاشته است که خط‌قرمزهایش را تغییر داده و طرح او را برای تشکیل اتحادیه گمرکی دائمی با اتحادیه اروپا بپذیرد.

او همچنین بارها در محافل عمومی از مردم فلسطین اعلام حمایت کرده است. کوربین در نشست سالانه حزب کارگر در سال گذشته میلادی گفت اگر زمام دولت را در دست بگیرد فورا فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت. او گفت: «ادامه اشتغال، گسترش غیرقانونی شهرک‌سازی و زندانی کردن کودکان فلسطینی [توسط رژیم صهیونیستی] عملی شنیع است».

۵۲ درصد از مردم بریتانیا در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند. اما این تصمیم تا کنون چالش‌های اساسی گسترده‌ سیاسی برای این کشور ایجاد کرده است که از جنگ‌جهانی‌دوم تا کنون سابقه نداشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها