رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426314

مذاکرات داعش با شبه‌نظامیان کُرد سوریه برای انتقال به غرب عراق

ساعت24-عضو شورای استانداری الانبار به مذاکرات بین کُردهای تحت حمایت آمریکا با داعش اشاره و تاکید کرد که داعش از آنان خواسته است که به عناصر این گروه اجازه دهند به مناطق بیابانی غرب الانبار منتقل شوند.

شورای استانداری «الانبار» عراق از مذاکرات بین عناصر گروه تروریستی داعش و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» خبر داد.

نیروهای دموکراتیک وابسته به آمریکا هستند و در حال حاضر عناصر داعش را در شرق فرات واقع در استان دیرالزور سوریه محاصره کرده‌اند.

با وجود اینکه خبرها از توافق بین داعش و کُردها حکایت دارد، ولی «کینو گابرییل» سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه ۲۷ بهمن ماه از ادامه عملیات نظامی در یک مساحت کوچک در شرق فرات علیه داعش خبر داد تا اخبار مربوط به توافق با داعش را بی‌اساس جلوه دهد.

«فرحان محمد الدلیمی» عضو شورای استانداری الانبار نیز به مذاکرات بین کُردهای تحت حمایت آمریکا با داعش اشاره و تأکید کرد که داعش در مذاکرات محرمانه با نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) از آنان خواسته است که به عناصر این گروه اجازه دهند به مناطق بیابانی غرب الانبار منتقل شوند.

به گفته الدیلمی، عناصر داعش همچنین به کُردها گفته‌اند که به مناطق بیابانی استان حمص واقع در مرکز سوریه منتقل نمی‌شوند.

این مسئول عراقی تأکید کرد که این خواسته داعش هزاران علامت سؤال را مطرح می‌کند مبنی بر اینکه داعیشها اطمینان دارند نیروهای پنهان آنان در مناطق بیابانی به راحتی در رفت و آمد هستند.

وی تصریح کرد که عناصر داعش از طریق تونلهای پنهانی که بعضا به طول سه کیلومتر می‌رسد در حال تردد هستند و شاید ازاین تونلها برای عبور از سوریه به سمت مناطق غرب الانبار استفاده کنند.

الدیلمی از دولت مرکزی خواست که تا دیر نشده است، دست به اقدام بزند و به نیروهای امنیتی دستور دهد که عملیات گسترده‌ای در مناطق بیابانی انجام دهند.

عضو شورای استانداری الانبار در پایان خاطر نشان کرد که خواسته داعش برای انتقال به الانبار در راستای بازساماندهی این گروه در مناطق بیابانی عراق است تا نیروهای امنیتی را هدف قرار دهند و امنیت شهرهای الانبار را بر هم بزنند.

در همین ارتباط، یک مقام ارشد نظامی آمریکا از فرار بیش از هزار داعشی از سوریه به کوهها و دشتهای غرب عراق طی شش ماه گذشته خبر داد.

وی اعلام کرد که عناصر داعش در حالی به دنبال فرار از سوریه هستند که آخرین پایگاه آنها در جنوب شرقی سوریه در حال بازپس گیری است. گفته می‌شود برخی از این نیروهای داعشی از اعضای القاعده در عراق هستند.

پیشتر نیز گزارشهایی منتشر شد که از تلاش ائتلاف آمریکا برای احیای داعش در مرزهای سوریه و عراق حکایت دارد و کارشناسان تصمیم خروج آمریکا از سوریه را در همین راستا عنوان می‌کنند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها