رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426359

تاکید ژنرال آمریکایی بر خروج حتمی نیروهای این کشور از سوریه

ساعت 24- فرمانده قرارگاه مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا در دیدار با فرماندهان کُرد، باقی ماندن بخشی از نیروهای آمریکایی در سوریه را رد کرد.

style="text-align:justify">ژنرال «ژوزف ووتل» فرمانده قرارگاه مرکزی آمریکا در غرب آسیا، امروز به همراه دیگر فرماندهان آمریکایی با فرماندهان کرد در شمال سوریه دیدار کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ژنرال ووتل در این دیدار به فرماندهان «نیروهای دموکراتیک سوریه» گفته است که باقی ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه مطرح نیست و دستور ترامپ برای خروج از سوریه عملی خواهد شد.

ژنرال ووتل همچنین گفت: بحث و گفت‌وگوهای ما در خصوص باقی ماندن نیروهای آمریکایی نبود بلکه در خصوص این بود که آیا ائتلاف بین‌المللی می‌تواند نیروهایش را در شمال سوریه نگه دارد؟

رویترز همچنین نوشته است که فرماندهان «نیروهای دموکراتیک سوریه» از آمریکا خواسته‌اند تا بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سرباز خود را در سوریه نگه دارد. این درخواست در حالی بیان می‌شود که نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) برای اعلام پیروزی نهایی بر داعش در سوریه خود را آماده می‌کنند و در همین حال نیز تهدیدات ترکیه برای عملیات نظامی علیه یگان‌های مدافع خلق (YPG) در منطقه «منبج» همچنان ادامه دارد.

همچنین این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که بعد از ظهر امروز «الدار خلیل» مسئول روابط دیپلماتیک حزب «اتحاد دموکراتیک» کردستان سوریه در گفت‌وگو با شبکه روداوو، به کشورهای غربی هشدار داد که در صورت عدم حمایت آن‌ها از کردهای سوریه پس از نابودی داعش، آن‌ها مجبور خواهند شد با دولت سوریه توافق کنند.

دونالد ترامپ در تاریخ ۲۸ آذرماه گذشته با ادعای اینکه مأموریت غلبه بر داعش پایان یافته، از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه خبر داد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها