رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426563

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تاکید کرد

نقش محوری ملی حفاری در پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت

ساعت24-مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر اهمیت و نقش محوری این شرکت در پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت گفت: در برنامه‎های روزانه شرکت اولویت کار، توجه به مقوله ایمنی است. به این منظور موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در سطوح مختلف سازمان مورد تاکید است.

خبر
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی در نشست مشترک مدیران‎ ارشد و دست‎درکاران اچ‎اس‎یی وزارت نفت و شرکت‎های ملی نفت ایران از برنامه‎ریزی برای افزایش بازدهی و حضور فعال در پروژه‎های حفاری خبر داد و گفت: در پروژه‎های جدید همسو با خدمات زیرسطحی که در قالب عملیات حفاری و خدمات جانبی ارائه می‎شود، بخش روسطحی پروژه نیز در نظر گرفته شده که در این زمینه باید آمادگی کامل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این شرکت هم‎اکنون ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی در تملک خود دارد، اظهار کرد: این دستگاه‎ها در زمان حاضر در مناطق نفت‎خیز خشکی و دریایی کشور در مدار عملیات قرار دارند و با توجه به شرایط کار، اجرای ضوابط و الزام‎های اچ‎اس‎یی به طور جدی دنبال می‎شود.

موسوی به این نکته اشاره کرد که شرکت ملی حفاری از مولفه‎های بسیار موثر در زنجیره تولید است و برگزاری دوره‎های آموزشی در کنار دستگاه‎های حفاری، می‎تواند به منظور توجه به الزام‎های اچ‎اس‎یی در بخش‎های ایمنی، بهداشت و محیط‎ زیست اثربخشی مطلوبی به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران توجه بیش از پیش به رعایت استانداردها در دستگاه‎ها و تجهیزات حفاری و لحاظ کردن دستورعمل‎های مرتبط در این باره را یادآور شد و افزود: سلامت نیروی انسانی در محیط کار و کارآمدی دکل‎ها و تجهیزات با رعایت استانداردها و ضوابط ایمنی ارتباط مستقیم دارد.

در ادامه این جلسه، مانی عبدالله‌زاده‎راد، مدیر اچ‎اس‎یی شرکت ملی نفت ایران به دستورعمل‎ها و ابلاغیه وزیر نفت در پی حادثه فوران و آتش سوزی چاه ۱۴۷ رگ سفید در بحث الزام‎های اچ‎اس‎یی اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی به موازات دوره‎های آموزشی می‎تواند در پیشگیری از چنین حوادثی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: در مباحث ایمنی هدف حذف یا کاهش حوادث تکراری است و با توجه به برنامه‎های شرکت ملی حفاری ایران در اجرای پروژه‎های روسطحی، انتظار می‌رود این شرکت تعاملات مستمر خود را با اچ‎اس‎یی شرکت ملی نفت ایران افزایش دهد.

وی اظهار کرد: برگزاری دوره‎های آموزشی موثر با شاخصه‎های کار حفاری و اقدام‎های اصلاحی به منظور اثربخشی آنها همسو با ریشه‌یابی علل حوادث و راهکارهای جلوگیری از وقوع و کاهش ضریب حادثه از مواردی به شمار می‎آید که لازم است مورد اهتمام واقع شود.

در ادامه، سیدباقر مرتضوی، مشاور وزیر و مدیرکل اچ‎اس‎یی وزارت نفت به بیان سیاست‎ها و برنامه‎های جامع این وزارتخانه درباره مبحث ایمنی، بهداشت و محیط زیست در سطح صنعت نفت پرداخت.

وی صنعت حفاری را خط مقدم تولید نفت و گاز توصیف کرد و با اشاره به سختی و ریسک بالای کار در این صنعت گفت: تلاش و سختکوشی کارکنان شرکت ملی حفاری ایران در سطح صنعت نفت مثال‌زدنی است.

وی تعلقات سازمانی در این شرکت را یادآور شد و با بیان اینکه در اهداف کلان توسعه شرکت ملی حفاری، حضور در عرصه‎های بین‎المللی مدنظر قرار دارد، توجه ویژه به آموزش و روزآمد بودن را برای مشارکت در بازار رقابتی بسیار مهم ارزیابی کرد.

مرتضوی بهترین آموزش را فراگیری به صورت تئوری و عملی دانست و افزود: با توجه به منابع انسانی و ظرفیت‎های شرکت ملی حفاری، این شرکت باید از نظر سرآمدی در سطح بالا و در تراز شرکت‎های مطرح در عرصه حفاری جهان باشد.

مشاور وزیر و مدیرکل اچ‎اس‎یی وزارت نفت تلاش مضاعف، کوشش و جدیت در موضوع آموزش‎های تخصصی، استفاده بهینه و نگهداری تجهیزات را از نکات مهم در توسعه و پویایی شرکت عنوان و تصریح کرد: شرکت ملی حفاری در عرصه این صنعت راهبردی در کشور پیشران است.

در این نشست سعید قربانی، مدیر اچ‎اس‎یی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران گزارش مبسوطی از اقدام‎ها و عملکرد این حوزه در بخش‎های عملیاتی، خدمات جانبی و ستادی ارائه داد.

وی به برگزاری ۱۱ مورد مانور بحران سطح یک، ۶۰۰ تمرین اضطراری در دستگاه‎های حفاری، تدارک یونیت امداد، نجات و آتش‎نشانی برای امدادرسانی در شرایط اضطراری پس از حادثه فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید اشاره و آخرین اقدام‎های انجام شده درباره ارتقای وضعیت ایمنی دکل‎های حفاری با تکیه بر آموخته‎های حادثه رگ سفید را تشریح کرد.

قربانی انجام نخستین ممیزی داخلی اچ‎اس‎یی، رایزنی و هماهنگی با کارفرماها در مباحث اچ‎اس‎یی، استانداردسازی دوره‎های آموزش ایمنی و افزایش سرانه آموزشی کارکنان، برگزاری دوره‎های آموزش بین‎المللی برای کارشناسان اچ‎اس‎یی، طرح ساخت پویانمایی از مهار فوران چاه و دوره‎های آموزشی حین خدمت برای ۹ هزار و ۵۶۲ نفر از کارکنان به منظور افزایش سطح آگاهی و کیفیت عملکرد آنان در دستگاه‎های حفاری را بخش دیگری از عملکرد این حوزه برشمرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها