رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426566

«برنی سندرز» باز هم در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نامزد شد

ساعت24-«برنی سندرز» امروز اعلام کرد در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا شرکت می‌کند.

laquo;برنی سندرز» سیاستمدار چپگرای آمریکایی روز سه‌شنبه اعلام کرد در رقابت‌های انتخاباتی حزب دموکرات برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ شرکت می‌کند.

او این خبر را صبح امروز در مصاحبه با رادیوی محلی «ورمونت» اعلام کرده و انتظار می‌رود ستاد تبلیغاتی او به زودی آغاز به کار کند.

سندرز که از سیاستمداران جناح «ترقی‌خواه» حزب دموکرات به شمار می‌آید، در سال ۲۰۱۵ هم برای نامزدی از سوی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری به رقابت با «هیلاری کلینتون» پرداخت، اما نهایتا با فاصله‌ای نسبتا کم شکست خورد و کلینتون به عنوان نامزد حزب دموکرات معرفی شد.

آن زمان گزارش‌های موثقی منتشر شد مبنی بر اینکه کمیته مرکزی حزب دموکرات برای جلوگیری از پیروزی سندرز، به نفع کلینتون در روند رأی‌گیری مداخله کرده است. این گزارش‌ها نهایتا به کناره‌گیری رئیس کمیته مرکزی حزب دموکرات منجر شد، اما رأی نهایی تغییر نکرد و کلینتون به رقابت با «دونالد ترامپ» نامزد وقت جمهوری‌خواهان پرداخت و شکست خورد.

همان زمان نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که اگر سندرز به جای کلینتون وارد انتخابات شده بود، احتمال پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری به مراتب بیشتر می‌شد.

سندرز هرچند یهودی است، اما از منتقدان سیاست‌های رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید. این سناتور ایالت «ورمونت» آمریکا همچنین بارها از حمایت ایالات متحده از حملات عربستان سعودی به یمن انتقاد کرده است.

رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات برای معرفی نامزد نهایی جهت مبارزه با ترامپ از چند هفته دیگر شروع می‌شود و تاکنون بیش از ۱۰ نفر از جمله «الیزابت وارن»، «تولسی گابارد» و «خوان کاسترو» رسما اعلام کرده‌اند که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

گفته می‌شود «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز در حال بررسی احتمال ورود به رقابت‌های انتخاباتی است. حتی از «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا نیز به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات سال ۲۰۲۰ یاد شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها