رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426908

وزیر صنعت: ایران رتبه ۱۸ تولید آلومینیوم جهان را دارد

ساعت 24- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران رتبه ۱۸ جهان در تولید آلومینیوم را دارد که در تلاش برای افزایش این ظرفیت هستیم.

style="text-align:justify"> رضا رحمانی عصر چهارشنبه در بازدید از کارخانه آلومینیوم لامرد تاکید کرد: این طرح به عنوان موتور محرک توسعه اقتصادی بسیاری از صنایع کشور است که در فاز نخست برای تولید ٣٠٠ هزار تن شمش آلومینیوم طراحی شده است.

وی با بیان اینکه ساخت این طرح بیش از ٧٥ درصد پیشرفت دارد، افزود: این کارخانه با اعتبار یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم در حال ساخت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رتبه ١٨ کشور در تولید آلومینیوم جهان، افزود: با افتتاح این کارخانه، رتبه ایران به ١٤ ارتقا می یابد.

رحمانی با بیان اینکه ظرفیت تولید آلومینیوم کشور در برنامه ششم ٨٠٠ هزار تن است، افزود: با راه اندازی فازهای جدید ، هدف گذاری دولت بیشتر از این رقم و معادل یک و نیم میلیون تن خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایران در تولید فولاد جلوتر از کشورهای ایتالیا و فرانسه است، گفت: در فولاد رتبه دهم دنیا و در تولید مس نیز با اجرای پروژه‌های جدید در جمع ١٠ کشور تولید کننده مس قرار خواهیم گرفت.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها