رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426953

کیهان: مدیر نجومیبگیر دوباره مدیر میشود؟!

ساعت24- عدم برخورد جدی و شفاف با پرونده حقوق‌های نجومی باعث شده است تا با فروکش کردن ماجرا، اغلب آنان بجای توبیخ، بصورت چراغ خاموش در سایر پست‌های مدیریتی بالا بکارگیری شوند.

اخبار رسیده به کیهان حاکی است یکی از این مدیران نجومی‌بگیر که فیش حقوقی 80 و چند میلیونی وی منتشر شده بود، قرار است به زودی مدیرعاملی یکی از شرکت‌های بیمه را برعهده بگیرد. «ح.ر» که یکی از معاونان سابق بیمه مرکزی است، در حالی قرار است عهده‌دار این سمت شود که رئیس‌وقت بیمه مرکزی به دلیل افشای دریافتی‌های نجومی خود و معاونانش، استعفا داده بود و معاونان نجومی بگیر نیز در دوره مدیریت جدید، از پست خود کنار گذاشته شدند.
پس از استعفای محمدابراهیم امین، عبدالناصر همتی (رئیس‌فعلی بانک مرکزی) جایگزین وی شد. چند روز پس از انتصاب، همتی در نشست خبری خود بیان کرد: این پول‌ها به دلیل بروز ‌اشتباه در بخش مالی و حسابداری به مدیران پرداخت شده و بعد از آن وام‌های‌ پرداختی را پس گرفتیم.
گفتنی است رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند نوبت مختلف به موضوع حقوق‌های نجومی پرداخته و برخورد جدی و ریشه‌ای با این قضیه را خواستار شده و چنین افرادی را لایق مدیریت ندانسته بودند. ایشان شهریور ماه سال 95 در این خصوص فرموده بودند: « و آخرین مسئله هم همین مسئله‌ حقوق‌های نجومی است که اتّفاقاً در صحبت آقای دکتر روحانی هم آخرین مسئله بود. من خواهش می‌کنم از این قضیّه آسان عبور نکنید. بله، دامن زدنِ به این قضیّه به آن معنا -که به قول ایشان مدام بازخوانی‌کردن و آماردادن که فلان کس این‌قدر می‌گیرد، فلان کس [آن‌قدر]- شاید کار خیلی مثبتی نیست؛ امّا از آن طرف، اقدامی که شما در مقابل می‌کنید، خیلی مهم است؛ یعنی به مردم بگویید که چه کار کردید. در این قضیّه، مردم اعتمادشان ضربه خورده. ببینید، مردم خیلی از این ارقام بزرگ و مانند اینها را هضم نمی‌کنند؛ امّا حقوق شصت میلیون تومان و پنجاه میلیون تومان و چهل میلیون تومان را خوب هضم می‌کنند؛ یعنی کسی که در ماه یک‌میلیون یا یک‌میلیون‌ودویست یا یک‌میلیون‌وپانصد درآمد دارد، خوب می‌فهمد که پنجاه‌میلیون یعنی چه؛ در کشور کم نیستند کسانی که حقوق‌هایشان این است. این اعتماد مردم را -که بدرستی آقای روحانی گفتند که مایه‌ اصلی ما، اعتماد مردم و امید مردم است- با این کارها نباید ضایع کرد. شما این همه زحمت بکشید، کار کنید، تلاش کنید، بعد ناگهان مثلاً فرض کنید یک نفری با یک کار حقوق غیرعادلانه [همه را ضایع کند].

آیا فاصله‌ بین پنجاه‌میلیون و یک‌میلیون غیرعادلانه نیست؟ شما امروز در دستگاه دولتی‌تان کسی که از شما یک‌میلیون، یک‌میلیون‌ودویست، یک‌میلیون‌وپانصد، دو میلیون حقوق بگیرد ندارید؟ فراوان. خب، آن‌وقت یک نفر هم سی‌میلیون می‌گیرد، چهل‌میلیون می‌گیرد! این غیرعادلانه نیست؟ با مردم هم‌دردی کنید که مردم احساس کنند که همان رنجی را که او می‌برد شما هم می‌برید و نشان بدهید که عزم راسخ دارید که با این قضیّه برخورد کنید و جلویش را بگیرید و اجازه ندهید؛ این را نشان بدهید به مردم. به هر حال این نکته‌ی [مهمّی] است. به نظر من برای متخلّف‌ اصلاً نباید عذر تراشید؛ برخورد هم بایستی قاطع باشد؛ مخصوص قوّه‌ مجریّه هم نیست. در همه‌ قوا و در همه‌ سازمانها، همین معنا ساری و جاری است؛ همه بایستی این را رعایت بکنند.»
با این تفاسیر انتخاب یکی از این مدیران نجومی بگیر برای تصدی ریاست یکی از بیمه‌های کشور جای سؤال و تامل دارد و انتظار می‌رود مسئولان مربوطه مانع از تحمیل چنین مدیرانی به مجموعه خود شوند و نسبت به کسانی که چنین گزینه‌هایی را روی میز انتخاب مدیران می‌گذارند، حساسیت و دقت بیشتری به خرج دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها