رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426954

پاسخ قاضیپور به مواضع ضد زنانش: چه کسی خط داد این را بپرسی؟

ساعت24-کلاه بافتنی‌اش را به سر گذاشته و با بغض از شهید باکری می‌گوید، به وزرای دولت روحانی و نمایندگان لیست امید می‌تازد و معلوم می‌شود ابراهیم حاتمی‌کیا را هم نمی‌شناسد و اصولا اهل فیلم نیست!

نادر قاضی‌پور
اولین قسمت از برنامه «اختیاریه» روی آنتن رفت. برنامه ای که مجری جوانش مرتضی فاطمی سابقه روزنامه نگاری دارد و سالها قبل، هفته نامه پنجره را منتشر می‌کرد. کمی بعد در دوره های تهیه کنندگی برنامه های تلویزیون بود و حالا هم به از شبکه افق به شبکه تهران آمده برای یک «تاک‌شوی» سیاسی. گفته می شود یکی از اقوام نزدیکش از جمله مدیران ارشد سیماست، اما اگر بتواند برنامه اش را خوب پیش ببرد و نشان دهد که خودش توانایی ایده پردازی و اجرا و دیده شدن دارد، شاید زیاد مهم نباشد.


اولین مهمان برنامه «اختیاریه» نادر قاضی پور بود و سئوال اول هم خیلی اتفاقی احتمالا درباره آقازاده ها بود! نماینده مردم ارومیه که فرزندانش به اتهام داشتن اموال بسیار و تجارت دامپروری هدف قرار می گیرند اینگونه پاسخ می دهد: «بچه های من که زحمت می کشند و کارشان دامپروری است که اسمشان آقازاده نیست. آقازاده آنهایی هستند که رفتند خارج و...»

لحظاتی بعد مجری یک دفعه و احتمالا خیلی اتفاقی قاضی پور را می گوید قاضی زاده. آقای مهمان ترش می کند و می گوید: «من از قاضی زاده بدم می آید. او یک سرمایه دار پورشه سوار است. من طرفدار مردم محروم هستم. تو اسم او را روی من می گذاری. از وقتی قاضی زاده رفته این همه دعوای بر سر پول هم در این وزارتخانه جمع شده و این دکتر نمکی که آمده به حول قوه الهی مشکلات را حل می کند.»

مجری باز همین طور اتفاقی درباره مشروطه می گوید و قاضی پور هم شروع می کند از تصویب قوانینی می گوید که باعث ایجاد بدهی ها می شوند. بحثی که خیلی آغاز و پایانش مشخص نمی شود اما بهانه ای است برای حمله به لیست نمایندگان منتخب تهران! «این ها را نماینده های شما تصویب کردند. شما به آنها رای دادید. من نماینده مردم شریف آذربایجان و شهر ارومیه هستم.»

یاشاسین تیراختور

بحث یکباره می رود سمت تراکتور. نماینده مردم ارومیه در مجلس می‌گوید: «یاشاسین آذربایجان، یاشاسین تیراختور» از این می گوید که ۴۰ میلیون آذری در ایران داریم باید برای شان یک شبکه تلویزیونی آذری زبان و یک روزنامه سراسری راه اندازی شود. از این می گوید که طرفداران تیراختور که تراکتور نوشته و تیراختور خوانده می‌شود، از استقلال و پرسپولیسی ها بیشترند.

«آیا نمی توان قاضی پور را به پان‌ترکیسم متهم کرد؟» مجری می پرسد و قاضی پور رد می کند. می گوید خودش که جانش را در راه انقلاب داده و جانباز است و مردم آذربایجان هم در شلوغی های دی ماه ۹۶ اصلا به خیابان ها نیامدند.

تقریبا همه می دانند که قاضی پور خیلی شب‌ها در مجلس می خوابد. مجری از او در این باره می پرسد و این نماینده پاسخ می دهد: «می دانید که خانه من در نظام آباد است و با مترو تردد می کنم. رفتنم به مجلس یک ساعت و نیم طول می کشید برای همین تصمیم گرفتم شب ها در همان دفترم بخوابم. حوالی دوی شب پا می شوم نامه ها را می خوانم، لوایح را می‌خوانم و دست به قلم می برم.»

به گزارش خبرآنلاین، او با دیدن عکس حاتمی‌کیا می‌گوید او را نمی‌شناسد و بعد از نام بردن چند فیلم نهایتا آژانس شیشه‌ای را یادش می‌آید که آن را هم کامل ندیده و تنها بخش‌هایی را به خاطر می‌آورد. وقتی مجری از او می‌پرسد «قاضی پور حاشیه را دوست دارد یا حاشیه قاضی پور را؟» می‌گوید اطلاعی ندارم و پاسخ نمی‌دهم!

در ادامه برنامه، ناگهان عکسی نشان داده شد از سالهای دور قاضی پور در کنار شهید باکری. عکسی که کلاهی شبیه همین کلاه امشبش به سر داشت. او ایستاد و ایستاده فاتحه ای برای شهیدان باکری خواند. هر سه شهید عالیقدری که البته سال‌هاست خیلی درباره شان در محافل سخن گفته نمی شود. از فرزندان برومندشان و از جفایی که همان سال‌های دفاع مقدس بر خود این بزرگواران شده بود.
قاضی پور گفت خلیج فارس را دوست دارد چون به خون شهید مهدی باکری آغشته شده است.
مجری به بغض آقای نماینده اشاره کرد و از این گفت که خیلی این رفتارش واقعی است. از مردم خواست که کدی دستوری را وارد کنند و احتمالا برای هر تراکنش مبلغی برایشان می افتد تا بگویند آیا قاضی پور صادقانه و جسورانه حرف زده یا نه.

این وزیر اشرافی نشین!

نماینده همیشه خبرساز مجلس در ادامه عباس آخوندی را هم نواخت. او گفت این وزیر اشرافی لواسان نشین!

در قسمت پایانی وقتی فاطمی سعی داشت نشان بی طرفی بگیرد. او گفت با بسیاری از حرف های قاضی پور موافق است و ۹۰ درصد مشارکت کنندگان در کد دستوری برنامه که می توانند با شرکت هر شب در این نظرسنجی های برنامه برنده ۲۰ میلیون تومان شوند، نظرشان این بوده که قاضی پور جسورانه حرف زده در حالی که پیشترش گفته بود صداقت گفتاری اش را به سنجش گذاشته اند.

مجری البته مانند بسیاری از برنامه‌های تلویزیون اصلا تعداد مشارکت کنندگان در برنامه را اعلام نکرد! تا مشخص نشود چند نفر اصولا برنامه اختیاریه و تلویزیون را تماشا می‌کنند.

فاطمی در ادامه گفت: «ما دوست داریم اینجا خیلی رک حرف زده شود اما این حق را برای دوستانی مثل آقای آخوندی و قاضی زاده هاشمی هم قائلیم که بیایند از این اتهامات دفاع کنند.»
قاضی پور میان حرفهایش پرید و گفت:«خوب است بیایند اینجا. آنها از طرف دولت و من از طرف ملت تا مشخص شود این ثروت را از کجا آورده اند؟»

آقای مجری دوباره از این گفت که بخش های عمده گفته های قاضی پور را قبول دارد و البته کاش بعضی مواضع این نماینده بخصوص مواضع تند درباره زنان تعدیل شود.

قاضی پور هم بلافاصله حرف او را قطع کرد و گفت:«چه کسی به تو خط داد این جمله را بگویی؟» مجری گفت کسی نگفته و سوال روزنامه‌نگارانه پرسیده و بعد هم تیتراژ برنامه پخش شد و دیگر همان طور که مجری خودش گفته بود اصلا وارد مسئله نظرات قاضی پور درباره زنان نشدند!

اینگونه نخستین برنامه از تاک شوی اختیاریه به پایان رسید. یک گفت و گوی زنده با یک نماینده اصولگرا از سوی یک مجری اصولگرا و حالا باید دید این آنتن زنده به ما به ازای اصلاح طلب قاضی پور در مجلس یا افرادی که مورد حمله قرار گرفتند داده می شود تا همین قدر صریح و بدون گذاشتن خط قرمز برای شان، بی پرده برای مردم سخن بگویند یا خیر؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها