رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426992

افسر گارد ساحلی آمریکا به اتهام طرح‌ریزی اقدام تروریستی بازداشت شد

ساعت24-پلیس فدرال آمریکا می‌گوید یک افسر گارد ساحلی این کشور که به دلیل نگهداری اسلحه غیرمجاز بازداشت شده، در حال طرح‌ریزی برای یک حمله مسلحانه بزرگ بوده است.

دادستان‌های آمریکایی می‌گویند یک افسر گارد ساحلی این کشور به ظن تلاش برای اقدام «تروریستی» بازداشت شده و قرار است روز پنج‌شنبه برای پاسخ به اتهاماتش در دادگاهی در «مریلند» حاضر شود.

به نوشته نشریه «واشنگتن‌تایمز»، «کریستوفر پائول هسون» هفته گذشته به دلیل نگهداری اسلحه غیرمجاز و مواد مخدر بازداشت شده است. در خانه این فرد دستکم ۱۵ اسلحه و مقادیر قابل توجهی مهمات کشف شده است.

بنا بر این گزارش، هسون فهرست بلندی از اهداف تهیه کرده که سیاستمداران دموکرات آمریکایی و شماری از شخصیت‌های رسانه‌ای شناخته‌شده از جمله آن‌ها هستند. وی همچنین در مورد محل‌های حضور نمایندگان کنگره تحقیق کرده است.

دادستانی آمریکا این فرد را دارای دیدگاه‌های افراطی نژادپرستانه توصیف و عنوان کرده است که وی در سال ۲۰۱۷ در پیامی که در بخش پیش‌نویس ایمیل‌هایش کشف شده، نوشته بوده که «ایده‌ای جالب» دارد که «انجام حملات بیولوژیکی» بخشی از آن است. او در این ایمیل از رویای تشکیل یک «سرزمین سفیدپوست» صحبت کرده و نوشته است که دوست دارد تقریبا «تا آخرین نفر روی زمین» را بکشد.

بر اساس اسناد دادگاه، هسون در حال مطالعه جزوه ۱۵۰۰ صفحه‌ای «اندرس بریویک» بوده است. برویک عامل حمله مرگبار سال ۲۰۱۱ در نروژ است که دیدگاه‌های نژادپرستانه افراطی داشت. وی در جزوه‌ای نحوه آماده شدن برای عملیات مسلحانه و کشتار را تشریح کرده است. استفاده از قرص‌های توهم و نیروزا از جمله توصیه‌های برویک برای افزایش کارایی در کشتار مسلحانه عنوان شده است.

به گفته پلیس، در بازرسی از خانه هسون، مقادیر زیادی از چنین قرص‌هایی هم کشف شده است. پلیس فدرال آمریکا می‌گوید این نیروی گارد ساحلی آمریکا دستکم از ابتدای سال ۲۰۱۷ در حال انبار کردن سلاح و مهمات بوده و برای انجام یک عملیات مسلحانه بزرگ آماده می‌شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها